| Distance Fog w UT'99 ! | | 11:46 @ 02/03/2006   |
| | | |
| | Towarzysze, znany działacz naszej sceny edycyjnej, Raven, dokonał rzeczy chwalebnej i wiekopomnej. Stworzony przez niego nowy render ROpenGLDrv dodaje do starego UT efekt Distance Fog, czyli znanej wszystkim choćby z UT2k4 mgiełki. Distance Fog różni od Volumetric Lighting przede wszystkim to, że nie powoduje on drastycznych spadków wydajności, oraz świetnie podkreśla odległość na większych przestrzeniach.
Przykładowy screenshot:
Po zainstalowaniu rendera (wszystko jest w instrukcji) możecie go użyć na swoich mapach. Możecie również dodać Distance Fog na mapach, które normalnie z tego nie korzystają - wszystko ustawicie w nowym menu, jakie dostępne będzie w grze po instalacji rendera.
Całość bazuje na OpenGL 3.2, możecie więc go śmiało i bez obaw używać zastępczo. Zainteresowanym podaję link do downloadu. Jeśli kogoś interesują dalsze szczegóły, polecam zajrzeć tutaj.
[UPDATE]
Raven udostępnił źródła rendera ROpenGLDrv i odtwarzacza MP3 do UT. Poniżej linki do archiwów.
ROpenGLDrv Source
RvMp3Player Source
Miłej zabawy:]
Charon
| |
| | | |
Autor: Raven
Data: 01-03-06 20:14
Opcji nie opisywalem bo sa z OpenGl 3.2 :)
Autor: Charon
Data: 01-03-06 20:26
Fachowcy są;) Poradzą sobie;)
Autor: Rush
Data: 01-03-06 21:54
Raven, moglbys w duchu Open Source upublicznic ten kod, albo wyslac tworcy, moze moznaby te zmiany do glownego drzewa UTGLR wprowadzic. I wlasnie jest to UTGLR 3.2, a nie OpenGL 3.2.
Autor: Charon
Data: 01-03-06 21:57
Fakt, moja wina... Już poprawiam.
Autor: Raven
Data: 01-03-06 22:01
Tak kod bedzie publiczny, jutro dam. To samo z mp3 playerem. Tez dam źrodla publicznie.
Autor: Charon
Data: 01-03-06 22:01
Tyle, że utglr i tak ma w środku opengldrv.dll, więc czy jest co poprawiać??
Autor: j3drek
Data: 01-03-06 22:29
brawo dla Ravena, za poprawki do UT'99 i za to że chce upublicznic źródła
TAK TRZYMAć!!!! :)
Autor: Raven
Data: 02-03-06 11:16
źrodla mp3playera: http://turniej.unreal.pl//mp3player/RvMp3PlayerSource.zip
źrodla ROGL: http://turniej.unreal.pl/files/ROpenGLDrvSource.zip
miłego ściągania :)
Autor: johny_luzak
Data: 02-03-06 13:08
o jizas jaki ty madry :D
Autor: jammer
Data: 05-03-06 3:24
brawo, brawo, uzyje tego na moich mapkach :D
Autor: jammer
Data: 05-03-06 3:24
ale trzeba będzie kod poprawić jeszcze, bo lekka dyskoteka jest, szczególnie na początku :D
Autor: jammer
Data: 05-03-06 3:43
www.pure.pluton10.com/jammer/UTFog.png mgla znika na polygonach
Autor: jammer
Data: 05-03-06 4:10
aa, ostatni post - w playerze mp3 nie mozna nic z głośnością utworu zrobić :P
Autor: Raven
Data: 05-03-06 9:52
w modmmenu jest RvMp3Player :: Volume Control. Tam zmieniasz głośność. U mnie działa, inaczej bym nie wypuścił :).
Autor: jammer
Data: 05-03-06 13:45
myslaleś nad innymi modyfikacjami idącymi glebiej w silnik? np światło słoneczne
Autor: Raven
Data: 05-03-06 14:19
Jak się nauczę dobrze c++'a to pomysle :) Chcialem dodac bump mapping bo to jest w miare proste (w opcjach textury jest nieuzywana zmienna bump map, ktora mozna czytac z poziomu OpenGL'a), ale za cholere nie wiem w ktorym miejscu mam renderowac bump mape :P. Zreszta ten sterownik będzie dalej rozwijany razem z Enigmą z BfNP i moze cos wymyslimy :)
Autor: jammer
Data: 06-03-06 14:30
no ja mam parę pomysłow które zawsze mi glowe zaprzątaly. jeden to światlo słoneczne, drugie to coś w stylu opcji dla polygonów. mianowicie każdy polygon miałby coś takiego jak uśrednianie koloru światła brzegów do sąsiadujących polys, w efekcie przejście między poly byloby plynne.
Autor: jmmx
Data: 09-03-06 1:15
wybaczcie jesli sie czepiam, albo cos w tym stylu. ale jak zrobic zeby na niektorych mapach nie dzialo sie cos takiego jak screenie jammera ? i jak skompilowac zrodla ? w razie czego to prosze o maila.
Autor: Kaka
Data: 09-03-06 9:02
U mnie na mapach nie znika nic, wszystko si.
Autor: Raven
Data: 09-03-06 12:13
U mnie podczas testow i u UArcha tez nic takiego sie nie pojawilo. A do skompilowania potrzebujesz Visuala C++ 60 z service packiem 5 i preprocessor packiem. Do tego nagłówki c++ UT (na wiki.beyondunreal.com powinien byc link). Jeśli nie chcesz grzebac w opcjach projektu, to zipa z nagłówkami do katalogu USource1 w folderze z UT. Nastepnie odszukaj plik UnFile.h w katalogu USource1 (tego z naglowkami UT) i nadpisz go tym z katalogu ROpenGLDrv (inaczej nie bedzie sie kompilowac). Jesli cos zmieniasz i chcesz wypuscic to ZMIEŃ KONIECZNIE NAZWE DLL'a Z ROpenGLDrv (wszycho w ustawieniach projektu) na cos innego. To tyle w zasadzie :)
Autor: Raven
Data: 09-03-06 12:19
Chodzi o VC++ 6.0 nie 60 :P
Autor: jmmx
Data: 11-03-06 23:09
chcialem sprawdzic mp3player ;)) i po to mi kompilacja. a jak chcesz zobaczyc te "cuda" to wlacz mape np face. te standardowe z ut nadaja sie nabardziej. Jasli wiesz jak to zniwelowac to daj tez jakos znac. miloby tez bylo ja bys mi jakis kontakt dal ze soba (gg/tlen/icq/gmail/yahoo) latwiej byloby mi pytania zadawac ;) pozdro
Autor: Raven
Data: 12-03-06 20:43
To jest ten problem, ze nie wiem jak usunac te "cuda" :P. Wiem o nich. Na mapie bUnlit działa ok (testowałem i znika dobrze). Nie wiadomo dlaczego Dfog nie dizała w sky boxach albo wyswietlaja sie bledy. Teoretycznie dfog jest wyswietlany od polozenia gracza do ustalonego dystansu (i zaslania cala reszte mapy). Czyli w sky boksie powinno działac, a nie działa :) Moje ICQ to 311164304.
Autor: jammer
Data: 13-03-06 14:36
moze skybox jest później w głównym loopie gry ;)
Autor: Raven
Data: 13-03-06 18:51
Kompilowac mozna jedynie sterownik OpenGL i D3D z dostarczonych przez epica źrodel. Nie mozna ingerowac w zaden z glownych plikow gry. Zreszta nie jestem jakims super koderem :). Mozesz sprobowac to naprawic, a jak ci sie uda i bedzie dzialac dobrze to da sie jako oficjalna wersje :)
Autor: Raven
Data: 13-03-06 18:54
Zapomnialem napisac, ze mozna kompilowc takze wlasne klasy natywne, ale to chyba oczywiste jest :P
Autor: Grzyb9k
Data: 23-03-06 16:58
hm z tą mgłą to ten screen wygląda jak ut2k4 na moim sprzecie =]
|