|
| uWindows2 dla UT3 | | 9:43 @ 23/06/2008   |
| | | |
| | Jednym z najbardziej krytykowanych elementów UT3 był interfejs tej gry. Zarzucano Epic Games, że na sztukę odwalili paskudne i kompletnie niefunkcjonalne konsolowe menu. Można się z tymi zarzutami zgadzać, można je odpychać - słuszność jest gdzieś po środku.
Faktem jest natomiast, że jeden ze scenowych koderów postanowił podarować malkontentom to, czego tak bardzo im brakowało. SolidSnake, bo o nim mowa, od dłuższego już czasu tworzy zupełnie nowy interfejs, wzorowany bezpośrednio na UWindows z UT'99, choć nie będący jego idealną kopią - o czym też należy pamiętać. Obrazek obok, przedstawiający klika próbnych okienek, przybliży Wam koncepcję.
Według zapewnień autora, uWindows2 na samym początku zostało zaprojektowane jako w pełni konfigurowalny i elastyczny interfejs. Wszystkie jego elementy zostały przygotowane od zera. Podobnie jak interfejs UT'99, także i tutaj będzie możliwość zmiany skórek, z tą różnicą, że dodawanie nowych nie będzie wymagało ingerowania w pierwotne pliki interfejsu.
uWindows2 oferować będzie zupełnie nowy sposób obsługi profili. Po wielu perypetiach, SolidSnake zdecydował się na wprowadzenie trzech rodzajów profili. Brzmi kontrowersyjnie? Autor zapewnia, że wobec sposobu w jaki w UT3 podzielone i zapisywane są ustawienia, taki podział wydaje się być najlepszym możliwym rozwiązaniem. Profile dzielą się więc na systemowe, offline oraz online.
Profil systemowy ma być ładowany automatycznie. To taki jakby domyślny zbiór ustawień, z którymi startuje gra. Profile offline przeznaczone są dla graczy, którzy dzielą swój komputer z innymi osobami, kiedy to personalizacja ustawień jest jedynym sensownym rozwiązaniem. Profile online będą wykorzystywane do logowania w grze w przypadku, gdy gracz będzie chciał pograć online.
Jak to będzie funkcjonować w praktyce? Przekonamy się już wkrótce.
Premiera wyznaczona jest na 26 czerwca.
Charon
| |
| | | |
Autor: Pablo
Data: 28-06-08 1:20
28 czerwca dzis. Where is it??!!:P
Autor: Artifex
Data: 28-06-08 2:34
Ja mam z tąd: http://www.fileplanet.com/188318/180000/fileinfo/Unreal-Tournament-3---UWindow2
Ale to wczesna beta wg mnie, nadaje się tylko by zobaczyć z ciekawości, do normalnego używania nie instaluj oryginalne menu sprawdza się lepiej, nie wspominając o tym że działa :P
Mam nadzieje że Raven zajmie się w końcu sprawą menu w UT3 bo to jedyna osoba która - jak sądzę - mogła by to zrobić dobrze ;-) ale kto go wie jakie ma tajne plany na przyszłość. :p
Autor: Charon
Data: 28-06-08 23:45
Jestem przyciśnięty przeprowadzką i poniedziałkowym egzaminem, więc niusy ogarnę dopiero w przyszłym tygodniu :/
Autor: Azi
Data: 24-07-08 14:40
Ze screena wygląda nieźle, pochwalam za pomysł - menu ut'99 jest chyba najbardziej intuicyjne - do gry nikt nie potrzebuje graficznych menu-fajerwerków, a tu możemy zobaczyć wszystko bez zbędnego łażenia po menu. Fakt jest jeden - menu w UT3 zostało skopiowane z konsoli i to bardzo boli myszkę ;) Pecet zawsze wygra z elastycznością (choć mogę się mylić).
Poza tym przemawiają pewnie przeze mnie stare przyzwyczajenia :)
|
|