|
| UT3 BETA PATCH v2 | | 19:22 @ 01/12/2007   |
| 8 lat temu narodziła się nowa jakość ! | | 16:48 @ 30/11/2007   |
| | | |
| |
Unreal Tournament 3 jest bardzo świeżym tematem i gorączka ogarnęła wszystkich, zarówno tych, którzy zakochali się od pierwszego wejrzenia i już grają lub mają taki zamiar, jak i tych, którzy chyba od pierwszych zapowiedzi byli niechętni, a teraz tracą czas, żeby udowodnić reszcie, że oni od początku mieli rację...
Gorączka opanowała nawet mnie, i to do tego stopnia, że zapomniałem niemal na śmierć o pewnej ważnej dla nas dacie. Szczęśliwie znalazł się jeden, który kopnął mnie w tyłek ;) Zostawmy więc na chwilę UT3, którego polska premiera już w najbliższych dniach, aby uczcić rocznicę narodzin serii Unreal Tournament.
Dokładnie tydzień temu minęło 8 lat od światowej premiery pierwszego UT. To czas zadumy nad szalejącym czasem oraz refleksji nad tym, czym przez ten okres było dla nas stare i jare, pierwsze UT. Tak jak i rok temu - każdy zobowiązany jest zostawić po sobie komentarz ;)
Charon Komentarze (56)
| |
| | | |
| Unreal Evolution League! | | 18:22 @ 25/11/2007   |
| | | |
| | "Po długich oczekiwaniach w końcu już ją prawie mamy, mowa tu oczywiście o jednym z gigantów współczesnych gier, na którego czekały tysiące, jak nie miliony ludzi na całym świecie - Unreal Tournament 3. Pamiętamy, jak UT3 oficjalnie uzyskało status 'gold', jak trafiła na półki w Australii i Stanach Zjednoczonych, teraz czas na Europę! Jak wiadomo, owa gra ujrzała światło dzienne już w Niemczech, godziny dzielą nas, od premiery gry właśnie w Polsce!
Z tej okazji kilku zaprawionych w bojach graczy związanych z poprzednimi wersjami tej gry postanowiło oficjalnie już teraz stworzyć turniej pod nazwą Unreal Evolution League, w którym poza najnowszą wersją będzie można wziąć udział również w rozgrywkach starego dobrego UTka.
Turniej ten będzie rozgrywany, podobnie jak poprzednie rozgrywki tej gry, w dwóch fazach. Pierwszą będą rozgrywki w Internecie, a następnie, po wyłonieniu najlepszych graczy oraz klanów (drużyn) zostaną rozegrane finały LAN-owe gdzieś na terenie Polski (termin jak i samo miejsce rozegrania nie jest jeszcze podane do wiadomości ogólnej).
Rozgrywki będą dostępne dla wszystkich chętnych. Nie ważne, czy jesteś starym graczem znającym od podszewki wszystkie wersje z serii Unreal Tournament, czy też chcesz dopiero rozpocząć przygodę z tą wspaniałą grą. Chcesz walczyć z najlepszymi? Wystarczy, że zaopatrzysz się w którąś wersję gry (Unreal Tournament 1 i/lub Unreal Tournament 3) i już możesz rozpocząć walkę w naszym turnieju.
Organizatorzy rozpoczęli od mocnego uderzenia, zdobyli już pierwszych sponsorów, strona internetowa jest już gotowa, a zapisy już trwają!!!
Start całego turnieju planowany jest na 1 stycznia 2008 roku, do tego czasu klany oraz gracze mają czas na zarejestrowanie się do turnieju oraz na uiszczenie symbolicznej kwoty (wpisowego), które pozwoli organizatorom na częściowe opłacenie ośrodka na finały LAN-owe, co da graczom pewność, że te finały to nie jest czcze gadanie.
Same finały muszą się odbyć w ośrodku specjalnie do tego przystosowanym, ponieważ jak wiadomo nie od dzisiaj, a przykładem mogą być rozgrywki sprzed kilku lat, trwają one kilka dni, a zainteresowanie jest też bardzo duże. W takich imprezach brało udział nawet do 250 osób.
Organizatorom pomagają doświadczeni już gracze, którzy sami przeszli etap organizacji tego typu rozgrywek.
Oczywiście to wszystko jest namiastką tego, co będzie się działo, dlatego też serdecznie zapraszamy was wszystkich do uczestnictwa w tej imprezie jak i samych rozgrywkach. Naprawdę warto.
Więcej można przeczytać na stronie turnieju: http://www.uel.abajt.pl – docelowy adres strony, który będzie dostępny od 26 listopada: http://www.uel.com.pl – zapamiętajcie ten adres!! :D
Organizatorów można spotkać również na IRC, na kanale #uel serwer irc.quakenet.org.
Aby jeszcze bardziej zachęcić was do uczestnictwa w tym turnieju zapraszamy do odwiedzenia galerii zdjęć z poprzednich imprez tego typu:
http://sith-clan.org/galeria/xolps/index.php
http://sith-clan.org/galeria/witu/index.php
Charon Komentarze (19)
| |
| | | |
| Clanbase - laddery UT3! | | 17:59 @ 25/11/2007   |
| UT3 - beta-patch 1.01, serwer dedykowany dla Windows | | 16:51 @ 25/11/2007   |
| Pre-ordery UT3 i GoW, UT3 PS3 w złocie | | 14:43 @ 25/11/2007   |
| | | |
| | Jak już informował Piter, firma CD Projekt przesunęła premierę na 5 grudnia. To samo dotyczy polskiej wersji Gears Of War. Obie gry ukażą się w polskiej wersji kinowej, tj. jedynie z polskimi napisami. Sugerowana cena wydawcy dla edycji podstawowej każdego z tytułów to 129.90 PLN.
Unreal Tournament 3 niemal od tygodnia dostępne jest już w sklepie gram.pl, zarówno w wersji podstawowej, jak i specjalnej. Edycja Specjalna jest limitowana do 700 sztuk i już tego samego dnia, którego się pojawiła w sklepie, możliwość jej zakupu została uniedostępniona. Teraz można ją zamówić ponownie, ale należy liczyć się ograniczoną ilością egzemplarzy.
Najlepszą alternatywą dla gram.pl wydaje się być ultima.pl. Osoby zainteresowane przedpremierowym zakupem zarówno Unreal Tournament 3, jak i Gears Of War, uwzględniając obydwa sklepy, mają następujące możliwości:
- gram.pl - Gears Of War (PL)
- gram.pl - Gears Of War - Edycja Kolekcjonerska (PL)
- gram.pl - Unreal Tournament 3 (PL)
- gram.pl - Unreal Tournament 3 - Edycja Specjalna (PL)
- ultima.pl - Gears Of War (PL)
- ultima.pl - Unreal Tournament 3 (PL)
- ultima.pl - Unreal Tournament 3 (ENG)
- ultima.pl - Unreal Tournament 3 - Edycja Kolekcjonerska (ENG)
- ultima.pl - EPIC PACK - Gears Of War (PL) + Unreal Tournament 3 (PL)
Dodatkowa informacja dla osób, którym nie jest obojętna wesja gry na konsolę PlayStation 3 - w środę (21.11) oficjalnie potwierdzono, że wersja dla PS3 osiągnęła status gold. To znaczy, że master disk trafił już do tłoczni :) Po 10 grudnia gra trafi na półki sklepowe w USA. Na premierę europejską będzie trzeba poczekać do przyszłego roku.
Charon Komentarze (6)
| |
| | | |
| UT3 - press & media | | 13:38 @ 25/11/2007   |
| | | |
| | Powinniście pamiętać galerię screenshotów z PlanetUnreal - tą, która zrobiła na nas wszystkich tak ogromne wrażenie. Tym razem PlanetUnreal przygotowało Video Tour, czyli galerię filmów z Unreal Tournament 3.
Jeśli jeszcze tego nie widzieliście i nadal nie mieliście kontaktu z grą, gorąco polecam. Co prawda na tych 50 minutach klipów wideo nie pokazano wszystkich map, ale jeśli będziecie chcieli zobaczyć więcej, postarajcie się o pełną wersję gry ;)
inUnreal.de opublikowało filmik pokazujący możliwości modyfikowania modelu postaci gracza w nowym UT. Strona jest po niemiecku, ale bez problemu powinniście natrafić na przycisk 'download'. Film spakowany jest zipem i waży 101 MB, trwa 5:40. (thx Przemo za info)
Kolejny niemiecki serwis, tym razem PC Games Hardware, opublikował własny benchmark większości map. Platformą testową był komputer wyposażony w kartę GeForce 8800GTX. Benchmark przeprowadzono w rozdzielczości 1680 x 1050, przy FSAA x4 oraz AF x 16. Linki do poszczególnych tabel - mapy DM, mapy CTF, mapy VCTF, mapy WAR.
Premiera Unreal Tournament 3 w Stanach Zjednoczonych pociągnęła za sobą serię recenzji w największych serwisach o grach. Gra postrzegana jest jako rasowy sieciowy FPS, który co prawda nie stanowi rewolucji w gatunku, lecz dzięki wprowadzonym zmianom w klasycznej formule jest grą, od której trudno się uwolnić. Najczęściej krytykuje się interface oraz kampanię dla jednego gracza.
Oto jakie oceny zbiera nowe dziecko Epic Games:
- Eurogamer - 8/10
- GamesRadar - 9/10
- GameSpot - 8.5/10
- IGN - 9/10
- GameSpy - 4/5
- VideoGamer - 8/10
- Bit-Tech - 9/10
Tak więc nie musimy się aż tak bardzo wstydzić za to, co zgotowało nam Epic Games ;)
Charon Komentarze (5)
| |
| | | |
| UT3 - pierwsze modyfikacje i mapy | | 6:29 @ 25/11/2007   |
| | | |
| | Jak wszyscy wiedzą - główne terminy premier UT3 za nami. Uznawana za oficjalną, premiera amerykańska miała miejsce w miniony poniedziałek, 19.11, zaś ogólna premiera europejska 23.11. Zatem stosunkowo niedawno ;) Już jednak pojawiły się nowe mutatory, a nawet pierwsze mapy - oczywiście poziom tych ostatnich nie jest najwyższych lotów, bo jednak w tak krótkim okresie czasu trudno stworzyć od zera coś wartościowego i nie bazującego na tonach oryginalnych static meshy. Przyjrzyjmy się jednak temu, co wypocili niektórzy fanatycy ;)
BattleMOD to w zapewnieniu jego twórcy w pełni konfigurowalny mutator, który pozwala zmienić prędkość poruszania się, prędkość hoverboarda, ogólną szybkość gry, szybkostrzelność broni oraz szybkość ich zmiany, wysokość skoków, maksymalną ilość amunicja, a także początkową ilość zdrowia. Mutator doczekał się już wersji 3.0, kolejna pewnie będzie potrafiła jeszcze więcej ;)
Opis instalacji znajduje się w dołączonym readme. Download z oryginalnej lokacji, źródła mutatora dla ciekawskich dołączono w zipie.
Multijump jest konwersją oryginalnego mutatora QuadJump z UT2k4, różni się jednak tym, że możemy oddawać skoki nie tylko poczwórne, ale wręcz jakie nam się zażyczy. Opis instalacji jest w readme. Link.
Zoom InstaGib + HeadShot i wszystko jasne ;) Mamy do wyboru dwie możliwości - Zoom InstaGib, dzięki czemu możemy używać zooma w trybie InstaGib, oraz Zoom InstaGib + HeadShot, który dodatkowo umożliwia robienie headshotów. Krótko mówiąc - zbędne - jak sam przyznaje twórca muta na forum UT3 ;) Opis instalacji w readme, link do downloadu tutaj.
DodgeJump umożliwia to, za czym płakali niektórzy sympatycy UT2k4, czyli klasyczne dodge jumpy. Jego dodatkowa modyfikacja umożliwia wielokrotne wall dodge. Niestety autor nie dodał opisu instalacji - postępujcie analogicznie jak w przypadku mutatorów wspomnianych powyżej. Download: MutDodgeJump, MutMultiDodgeJump.
Drop It All powoduje, że gdy gracz lub bot ginie, upuszcza wszystkie posiadane przez siebie bronie. Download tutaj, instrukcja instalacji w środku.
TranslocatorPlus v1.1 został stworzony dla tych, którzy uważają, że translocator z trybu CTF nadal nie funkcjonuje w należyty sposób. Usunięto limit, umożliwiono konfigurację kąta lotu i prędkości poprzez plik ini. Opis instalacji w readme, link do downloadu tutaj.
Na forum Epic Games można także już wyłowić dwie mapy i żadna z nich to nie AndAction ;) Ale spokojna głowa, "andy" też już powstaje, i to w dwóch odmianach. Wracając do wspomnianej wyłowionej dwójki. Ich prostota urzeka i chwyta za serce, serio ;) Podaję linki do postów na oficjalnym forum UT3, znajdziecie pod nimi screenshoty i linki do downloadu.
DM-Sky-Arena-Final
DM-ForgottenPast
W celu zainstalowania map, zawartość zipów skopiujcie do katalogu:
..\Moje dokumenty\My Games\UT3\UTGame\Published\CookedPC\CustomMaps
Oczywiście za takimi drobiazgami się nie nadąży, gdyż przyjdzie czas, że będzie ich powstawać dziennie kilka... Jeśli jednak chcecie być zupełnie na bieżąco, to śledząc odpowiedni dział na oficjalnym forum UT3 24h/dobę z pewnością dacie radę :D
Przejdźmy do ciut bardziej złożonych modyfikacji. Na moddb.com pojawiła się zapowiedź modyfikacji do UT3 o nazwie Drones. Ma to być mutator przypominający Relics z UT99. Wprowadzić ma on specjalne powerupy w postaci małych, sferycznych robotów, które gracz podnosi, a które uaktywniają się dopiero w pobliżu wroga. Poniżej dwa obrazki.
O wiele bardziej ambitnie zapowiada się Renegade 2007. Ktoś z Was pamięta unikatową hybrydę, jaką było Command & Conquer: Renegade? Wiem, że było to dawno temu i gra się nie przyjęła, ale jednak pewna grupa zapaleńców postanowiła odświeżyć tytuł w postaci moda do UT3. Pierwsze arty możecie podziwiać na poniższych obrazkach. Szczególnie zainteresowanych odsyłam na stronę projektu.
Mysterial, pracownik Epic Games, opublikował własną modyfikację Slaughterhouse. Jest to nowy tryb gry, będący swoistą krzyżówką trybu Invasion z UT2k4 oraz oldschoolowych strzelanek typu Alien Breed, ewentualne skojarzenia z modem Alien Swarm do UT2k4 jak najbardziej na miejscu. Wszystko dzięki pionowemu rzutowi kamery, bowiem z takiej perpektywy widzimy mapę oraz zalewające nas kolejne fale komputerowych przeciwników. Przyświeca nam jeden 'ambitny' cel - przeżyć jak najdłużej. Można grać samemu lub w trybie co-op. Paczka z modem zawiera przerobione nieco wersje dwóch map z dema UT3 - ShangriLa oraz Suspense. Instrukcję instalacji znajdziecie w pliku readme. Download tutaj.
Na koniec gratka dla miłośników akceleracji fizyki spod znaku Ageia PhysX. Wreszcie będziecie mogli poczuć się wyróżnieni. Ageia zapowiada wydanie specjalnego Mod-Kita, umożlwiającego twórcom modyfikacji do UT3 zastosowanie przeróżnych opcji i złożonych efektów związanych z fizyką. Zapowiedzana została także seria modów i map o nazwie Extreme PhysX, które Ageia ma przygotować.
Już teraz dostępny jest pierwszy modpack, w skład którego wchodzą poziomy "Tornado" oraz "LightHouse". Mocno eksploatowane efekty fizyczne bardzo obciążają procesor, toteż w wymaganiach podano kartę fizyki AGEIA PhysX. Zainteresowani powinni udać się na stronę oficjalną. Tam też znajdziecie link do downloadu.
Charon Komentarze (0)
| |
| | | |
| UDN Update + tutoriale UE3.0 | | 5:44 @ 25/11/2007   |
| | | |
| | Parę dni temu UDN, czyli Unreal Developers Network, serwis prowadzony przez Epic Games, będący źródłem dokumentacji kolejnych silników graficznych firmy, przeszedł pewne zmiany.
Zreorganizowano stronę w związku z pojawieniem się treści dostępnej dla twórców modów do gier Unreal Tournament 3 oraz Gears Of War. Należy spodziewać się, że treści będzie przybywać przez najbliższe tygodnie.
Już teraz dostępne są materiały źródłowe dotyczące UnrealScript. Najistotniejsze zmiany w języku wprowadzone w Unreal Engine 3.0, różniące go od wersji znanej z silnika poprzedniej generacji (2.0) znajdziecie wyszczególnione tutaj.
Epic pomału, od jakiegoś czasu, tworzy zupełnie nową, usprawnioną wersję UDN. Jej beta wersję, będącą w fazie testów, znajdziecie pod -tym- adresem.
Znany, profesjonalny leveldesigner, Sjoerd "Hourences" de Jong, którego talent objawił się na unrealowej scenie edycyjnej, opublikował na swojej stronie kolejne tutoriale związane z leveldesignem na platformie Unreal Engine 3.0. Nowe pozycje obejmują takie zagadnienia, jak:
- Lightfunction
- Modeling w UE3 - podstawy (import/export, kolizja, export batchowy)
- Modeling w UE3 - zaawansowane (częste pytania i odpowiedzi, optymalizacja)
Co prawda nie pisaliśmy dotąd o tym, ale Hourences ogłosił swoją książkę, zatytułowaną "The Hows and Whys of the Games Industry", traktującą (zgodnie z tytułem) o różnych aspektach przemysłu gier komputerowych. Ma ona za zadanie wprowadzić potencjalnych zainteresowanych w świat profesjonalnego leveldesignu. Nie trafimy tu na tematy dotyczące tworzenia map. Dowiemy się jednak, jak zdobyć pracę, co jest na potrzebne do osiągnięcia tego celu. Poznamy też jasne i ciemne strony branży.
To będzie już druga jego pozycja, po wydanej w ubiegłym roku "The Hows and Whys of Level Design". Na stronie znajdziecie uszczuplone dwa fragmenty:
- The Pros And Cons (czyli plusy i bolesne minusy tej roboty)
- The Interview (czyli czego oczekiwać po rozmowie kwalifikacyjnej)
Eksploatując wątek strony Hourencesa do końca, wspomnę jeszcze, że wśród newsów możecie na niej znaleźć screenshoty z jego nowej, powstającej mapy do Gears Of War. Wybrane obrazki poniżej. Hourences nie chwali sobie jednak edytora dołączonego do Gears Of War. Twierdzi, że to najbardziej zbugowany build, na jakim miał okazję pracować. Program podobno potrafi się wywalać na podstawowych czynnościach, choć osobiście nie sprawdzałem ;)
Znany z serwisów NaliCity oraz UnrealPlayground twórca, kryjący się pod pseudo Arcadia Vincennes, opublikował na swojej stronie zbiór tutoriali do Unreal Kismet, narzędzia wchodzącego w skład nowego edytora, będącego de facto interfejsem graficznym dla UnrealScipt.
Całość podzielona jest na Intro oraz cztery obszerne części (Actions, Conditions, Variables, Events), z których każda zawiera pokaźną listę opisanych obiektów. Tutoriale powstały w oparciu o edytor dołączony do gry RoboBlitz. Autor planuje aktualizować i rozbudować swoje materiały, w tym o kwestie specyficzne dla Gears Of War oraz UT3.
Charon Komentarze (4)
| |
| | | |
|
|