-=- Unreal Tournament 3 -=- Unreal Tournament -=- UT2004 -=- UT 2003 -=- Unreal 2 -=- Mutatory Mody Patche Dodatki -=-

[Unreal Zone] [BEST] [Biblia UT] [Community Bonuspack] [CUED] [Emperor's Soldiers] [Gangsters] [High Quality] [Liga UT] [Scena] [rA] [Terrible Team] [The Chosen One] [Turniej Unreal]

Informacje

Newsy
Archiwum Newsów
Forum
IRC Chat
FAQ
Serwery
Klany
Linki
Redakcja
Reklama/Bannery

Teksty

Wysyłamy PM w HLC
Recenzja UT3
by Tom

Reprezentacja
I Zlot 2k3
Przyspiesz UT i 2k3
Q3A vs UT
Tactical Ops 2.0
Infiltration
Domowa sieć LAN
Zmiany w plikach ini
UT Tweak
UT Admin
UT Serwer
Skin Tutorial
Unreal 2 Alpha
ServerSide Bug
LP Okoniny 2k2

Wywiady

Ciocia Krysia
[SoF]Doom
eXpL@S!V_;P
[DFP]CarMac
Immortal
Banita[BB]
yavor|sYs
Iapa|rA
GitzZz
ck_Yan3k
Andro|rA
Youzack
Pajda
SzakaL

Tournament

SinglePlayer
Multiplayer
Bronie
Przedmioty
Cheaty
Boty
HUD
Tryby Gry
DM 1 on 1
Opcje
Galeria
Konsola
Mody
Mutatory
Programy
Mapy
Voice Packi
Modele i Skiny
Inne

Tournament 2003

Bronie
Przedmioty i ruchy
Konsola i Aliasy
Patche i dodatki
Mutatory
Mody
Modele
Mapy i MapPacki
Voice/Ann'cer/Music
Programy
Demo Download
Dema Graczy
Screeny
Filmy
Inne
Archiwum plików

Tournament 2004

Bronie
Pojazdy
Tryby Gry
Demo Download
Mutatory
Mody
Modele
Mapy i MapPacki
Voice Packi
Patche
Programy
Inne

Tournament 3

UT 2007 Info
UT 3 Info
UT 3 FAQ
Mutatory
Mody
Mapy
Patche
Demo Download
Trailery
Inne

Unreal 2

Recenzja
Screeny
Bronie
Demo Download
XMP
Mapy i MapPacki
Mission Packi
Muty XMP
Mody
Patche
FAQ
Tapety
Filmy
Winamp

Championship

Co to jest?
Screeny
Tapety
Filmy

Unreal Engine 3

Filmy
Gears of War
Partnerzy


Zmiany w plikach *.ini

Tym razem postanowiłem poświęcić trochę uwagi manualnej edycji plików konfiguracyjnych .ini, a mianowicie User.ini oraz Unrealtournament.ini. W plikach tych przechowywana jest istotna część różnych wartości konfiguracji (ustawienia klawiszy, zainstalowane pakiety).

USER.INI

W pliku User.ini zawarte są (co istotniejsze):
-nazwa gracza
-ustawienia modelu, skina i glosu
-aliasy (jedna lub więcej czynności wykonywanych jedna po drugiej, zdefiniowanych pod jedną nazwą)
-konfiguracja klawiatury
-priorutety broni (gracz automatycznie zmieni bron na podnoszona - przy włączonej 'auto-zmianie' broni, jesli podnosimy broń, która ma większy priorytet, niż ta, którą trzymamy obecnie)
-ustawienia botów
-inne ustawienia

Większość tych opcji można zmieniać w GUI w samej grze, lecz nie wszystkie.
I tak: wielu początkujących lub, że tak powiem, nie do końca zorientowanych graczy pyta: "a jak ty tak szybko piszesz?" (huh), a my po prostu podbindowalismy dany komunikat pod jakis klawisz. Jest to bardzo wygodne i popularne. Jak to zrobic? Bardzo prosto... szukamy wolnego klawisza w User.ini... czyli takiego po którym nic nie jest zdefiniowane; np.:

G=

mamy wtedy pewność, że nie nadpiszemy jakiegoś już dokonanego ustawienia.
Dopisujemy:

G=say komunikat

i od teraz, po wciśnięciu klawisza 'G' wszyscy zobaczą nasz 'komunikat'. Jest to bardzo przydatne jeśli nie możemy porozumiewać się z partnerami głosem (CTF/AS/TDM), ponieważ pozwala błyskawicznie przekazywać ograniczone ilości informacji (np. armor dostepny, armor wziety, idz po flage, etc).

Jeśli chcemy, aby nasz komunikat zobaczyli wyłącznie gracze naszego teamu, wystarczy 'say' zastapic 'teamsay'.

W analogiczny sposób można zmieniać nicka:

U=name xxx
I=name yyy

po wciśnięciu 'U' nick zmieni się na 'xxx', po wciśnieciu 'I' nick zmieni się na 'yyy'.

Dość miłym urozmaiceniem jest dodawanie speech (taunt'ów). Nie bedziemy musieli wciskac 'V'->i wybierać speecha, tylko wciśniemy podbindowany klawisz i speech zostanie odegrany. Umożliwia do używanie tauntow podczas rdzennej walki (trudno byłoby podczas walki wciskać 'V', wybierać speech, jednocześnie walcząc i nie ginąc). Teraz podczas walki możemy krzyknąć "You Suck" ruszając np kółkiem myszki, prosto, szybko i nie oddając fraga.
Co podbindować?

U=speech x y z

gdzie x,y,z do numer menu, podmnenu i samego speecha. (postaram się wkrótce stworzyć listę standardowych speech'y).

Jeśli chcemy aby użyty został naraz nasz komunikat wraz ze speechem musimy podbindować następujące polecenie:

U=say komunikat | speech x y z

('|' - pipe)
i gdy wciśniemy 'U', wypisany zostanie nasz komunikat i odegrany speech x y z.

Takie ciągi poleceń można układać w łańcuchy, i przypisywać do nich aliasy.
W definicji aliasa deklarujemy polecenie/a oddzielone pipe'm '|', oraz nazwe aliasa.

Aliases[27]=(Command="say komunikat | speech x y z",Alias=mój_bind)

i zamiast pisać

U=say komunikat | speech x y z

wystarczy

U=mój_bind

UNREALTOURNAMENT.INI

W tym pliku przechowywane są między innymi informacje o zainstalowanych modułach i ustawieniach serwera, gdy sami hostujemy grę, konfiguracje modułów (jak np BDBmapvote) oraz niektóre opcje CSHP (reszta jest w osobnym pliku .ini od CSHP).
Zawiera on też listę zabanowanych z serwera graczy, haseł do serwerów (te które już wpisaliśmy), oraz multum opcji, których znaczną część można ustawić w GUI.

Bardzo częstym problemem jest konieczność ściągania wielu pakietów przy dołączaniu się do serwera, których nie mamy zainstalowanych u siebie. Jeśli usuniemy je z działu [Engine.GameEngine], na przykład:

chcemy usunąć, aby graczom nie musiał się ściągać addon od BDBMapVote... odpowiedzialny jest za to wpis z w/w działu

ServerPackages=BDBMapVote3

jeśli usuniemy ten wpis (musimy mieć wyłączoną grę przy modyfikowaniu .ini lub wszystkie nasze zmiany zostaną nadpisane przez te, jakie były poprzednio (bufor)), dołączający się gracz, który nie posiada zainstalowanego BDBMapVote, nie będzie musiał go ściągać (oczywiście także głosować :P).

Mam nadzieję ten prosty przykład zobrazował w jaki sposób usuwać moduły, potrzebne do dołączenia się do gry.

Opcji jest tam naprawdę multum, ale za wartą wspomnienia uznałem jeszcze Ban-listę.

przykład:
IPPolicies[0]=ACCEPT,*
IPPolicies[1]=DENY,xxx.xxx.xxx.xxx

gracz z adresem xxx.xxx.xxx.xxx nie będzie mógł podłączyć się do gry. Jeśli skasujemy DENY,xxx.xxx.xxx.xxx, zostawiając samo:

IPPolicies[1]=

ban zostanie usunięty.

Baw się dobrze.
by  eXpL@SIV_;P  4  unreal.pl 
10 sierpień 2001.


UT3 Patch 5
Unreal Tournament 3 BetaDemo
2k4 Patch 3369
2k4 lnx Patch 3369
2k3 patch 2225
UTPG Patch 4.51b
UT Patch 4.36




Strona zoptymalizowana dla IE w rozdzielczości 800x600 lub wyższej
ˆ2000-2012 by unreal.pl Team
Wszelkie prawa zastrzeżone.