-=- Unreal Tournament 3 -=- Unreal Tournament -=- UT2004 -=- UT 2003 -=- Unreal 2 -=- Mutatory Mody Patche Dodatki -=-

[Unreal Zone] [BEST] [Biblia UT] [Community Bonuspack] [CUED] [Emperor's Soldiers] [Gangsters] [High Quality] [Liga UT] [Scena] [rA] [Terrible Team] [The Chosen One] [Turniej Unreal]

Informacje

Newsy
Archiwum Newsów
Forum
IRC Chat
FAQ
Serwery
Klany
Linki
Redakcja
Reklama/Bannery

Teksty

Wysyłamy PM w HLC
Recenzja UT3
by Tom

Reprezentacja
I Zlot 2k3
Przyspiesz UT i 2k3
Q3A vs UT
Tactical Ops 2.0
Infiltration
Domowa sieć LAN
Zmiany w plikach ini
UT Tweak
UT Admin
UT Serwer
Skin Tutorial
Unreal 2 Alpha
ServerSide Bug
LP Okoniny 2k2

Wywiady

Ciocia Krysia
[SoF]Doom
eXpL@S!V_;P
[DFP]CarMac
Immortal
Banita[BB]
yavor|sYs
Iapa|rA
GitzZz
ck_Yan3k
Andro|rA
Youzack
Pajda
SzakaL

Tournament

SinglePlayer
Multiplayer
Bronie
Przedmioty
Cheaty
Boty
HUD
Tryby Gry
DM 1 on 1
Opcje
Galeria
Konsola
Mody
Mutatory
Programy
Mapy
Voice Packi
Modele i Skiny
Inne

Tournament 2003

Bronie
Przedmioty i ruchy
Konsola i Aliasy
Patche i dodatki
Mutatory
Mody
Modele
Mapy i MapPacki
Voice/Ann'cer/Music
Programy
Demo Download
Dema Graczy
Screeny
Filmy
Inne
Archiwum plików

Tournament 2004

Bronie
Pojazdy
Tryby Gry
Demo Download
Mutatory
Mody
Modele
Mapy i MapPacki
Voice Packi
Patche
Programy
Inne

Tournament 3

UT 2007 Info
UT 3 Info
UT 3 FAQ
Mutatory
Mody
Mapy
Patche
Demo Download
Trailery
Inne

Unreal 2

Recenzja
Screeny
Bronie
Demo Download
XMP
Mapy i MapPacki
Mission Packi
Muty XMP
Mody
Patche
FAQ
Tapety
Filmy
Winamp

Championship

Co to jest?
Screeny
Tapety
Filmy

Unreal Engine 3

Filmy
Gears of War
Partnerzy


Domowa sieć LAN

1.Wstęp.
Ponieważ warunki gry w Polsce nie są sprawiedliwe, coraz częściej miejsca mają zjazdy w określone miejsca w celu gry po LANie. Zjawisko takie nazywamy LAN-PARTY. Postaram się wytłumaczyć co to takiego LAN, jak podłączyć i skonfigurować komputery aby można było pograć po LANie oraz jakiej adresacji IP najlepiej dokonać.

2.Media.
Wezmę pod uwagę dwa rodzaje kabli miedzianych jako mediów: skrętkę (10/100BaseT) oraz cienki koncentryk 50 Ohm(10Base2).

a)koncentryk.
Poprzez trójniki wpinamy wszystkie komputery do naszej szyny, którą jest kabel zakończony dwoma 50 Ohm'owymi opornikami na końcach (tzw. terminatory). Z technicznego punktu widzenia wyglądać to będzie następująco: do złącza każdej karty sieciowej wpinamy trójnik, do którego lewej i prawej części wpięte są odpowiednio albo komputer albo terminator (jeśli jest to jeden z końców szyny). Maksymalne odległości między komputerami w tej strukturze to ~200 metrów, chodź dość istotny wpływ na ten aspekt mają karty sieciowe. Jeśli odcinek koncentryka ma ponad 200 metrów co powodować może kolizje/brak linka, zastosować trzeba repeater, czyli urządzenie wzmacniające sygnał.

Uwaga: koncentryka nie powinno się zbytnio zaginać (powiedzmy bezpiecznie będzie nie bardziej niż pod kątem 90 stopni), gdyż deformacji ulega impedancja kabla, co przy transmisji powodować może różnego rodzaju artefakty.

Rysunek przedstawiający strukturę magistrali.

b)skrętka.
Ze skrętką sprawa jest odrobinę bardziej skomplikowana. Jeśli chcemy pograć po prostu z jedną osobą (czyli we dwóch) nie potrzebujemy żadnych urządzeń sieciowych jak HUBy czy SWITCHe. Wystarczy, że połączymy 'krosowanym' kablem bezpośrednio komputery poprzez wcześniej zainstalowane karty sieciowe i możemy czerpać radość z gry.

Załóżmy, iż chcemy pograć w 3 lub więcej osób. W takiej sytuacji musimy skorzystać z cudu techniki jakim są hub lub switch. W takiej sytuacji wszystkie maszyny wpinamy właśnie w koncentrator lub przełącznik kablami 'prostymi' (nie krosowanymi) i voila.

Rysunek przedstawiający strukturę gwiazdy.

3.Sterowniki i transmisja.
Istotnym elementem do poprawnego (lub działania w ogóle) jest dobór sterowników do OS. Nie nawiążemy żadnej komunikacji, jeśli najpierw nie zainstalujemy poprawnie odpowiednich sterowników. Polecam również sprawdzenie, czy aby na pewno nie wystąpiły konflikty przerwań (IRQ)(*). Jeśli używamy koncentratora/switcha, musimy wszystkie karty sieciowe przestawić na odpowiedni tryb transmisji - HalfDuplex lub FullDuplex, w zależności od możliwości naszego urządzenia. Jeśli np. HUB działa w HDX a wszystkie np. 5 komputerów działać będzie w trybie FDX, gubiona może być nawet 50+% pakietów co powodować może PL.

Uwaga: złącza BNC (koncentryczne) działają wyłącznie w trybie HDX. Przy zastosowaniu 2 par w 10BaseT lub 4 par w 100BaseT można stosować transmisję HDX (czyli 10/100 up + 10/100 down -> co sumarycznie daje 20/200 Mbps)


4.Konfiguracja.
Następnym aspektem, wartym poświecenia uwagi jest konfiguracja warstwy transportowej. Aby możliwa była gra po LANie - wszystkie komputery muszą być odpowiednio zaadresowane (muszą mieć nadany odpowiedni numer IP). Opisze tu konfigurację, w której wszystkie komputery będą widzieć się w otoczeniu sieciowym (nie po NetBIOSie - ten będzie wyłączony gdyż stanowi bardzo nieodporne na hackowanie ogniwo w systemach firmy M$) i możliwa będzie gra po LANie przy użyciu TCP/IP oraz IPX/SPX.

Po instalacji karty sieciowej należy dokonać następujących zmian ( jeśli jesteś początkujący i nie zabardzo wiesz co robisz, zrób to w takiej kolejności jak podałem ;) :

- zainstaluj poprawnie sterowniki karty sieciowej
- w konfiguracji otoczenia sieciowego dodaj protokoły TCP-IP, IPX/SPX, Udostępnianie plików i drukarek (jeśli nie zostały dodane automatycznie przy instalacji karty sieciowej)
- we właściwościach IPX/SPX ustaw typ ramki na 802.3 i włącz netbios przez IPX/SPX
- we właściwościach TCP/IP wyłącz netbios przez TCP/IP oraz ustaw odpowiednie IP. (np.: komputer x: 192.168.0.x/255.255.255.0, gdzie 'x' to numer komputera) - jeśli checkbox wyłączania netbiosa przez TCP/IP jest nieaktywny - najpierw wyłącz wszystkie elementy w zakładce powiązania, zastosuj i bez ponownego uruchamiania kontynuuj konfiguracje, uruchomisz ponownie jak już wszystko ustawisz. - Ustaw taką samą grupę roboczą na wszystkich komputerach
- Udostępnij jakikolwiek folder (w niektórych edycjach wingrozy, komputery nie będą widoczne w otoczeniu sieciowym jeśli nie udostępniają żadnych folderów)

Uwaga: nazwy zaczerpnięte z systemu Win ME PL - w innych wersjach OS i językowych nazwy te mogą się różnić.

5.Diagnostyka.
Po pomyślnej konfiguracji wszystkie komputery powinne być widoczne w otoczeniu sieciowym i powinny być odporne na ataki via 'netbios'. Mają one teraz nadane również nieroutowalne adresy IP z tej samej klasy. Jeśli chcesz się upewnić czy wszystkie kable są dobrze zakończone/nie są wadliwe/karty działają odpowiednio/nie ma błedów trasmisji polecam użycie standardowego programu 'ping'.

(*) polecam używanie programów nie wbudowanych w win. np. Sisoft Sandra.
by  eXpL@SIV_;P  4  unreal.pl 
5 sierpień 2001.


UT3 Patch 5
Unreal Tournament 3 BetaDemo
2k4 Patch 3369
2k4 lnx Patch 3369
2k3 patch 2225
UTPG Patch 4.51b
UT Patch 4.36




Strona zoptymalizowana dla IE w rozdzielczości 800x600 lub wyższej
ˆ2000-2012 by unreal.pl Team
Wszelkie prawa zastrzeżone.