-=- Unreal Tournament 3 -=- Unreal Tournament -=- UT2004 -=- UT 2003 -=- Unreal 2 -=- Mutatory Mody Patche Dodatki -=-

[Unreal Zone] [BEST] [Biblia UT] [Community Bonuspack] [CUED] [Emperor's Soldiers] [Gangsters] [High Quality] [Liga UT] [Scena] [rA] [Terrible Team] [The Chosen One] [Turniej Unreal]

Informacje

Newsy
Archiwum Newsów
Forum
IRC Chat
FAQ
Serwery
Klany
Linki
Redakcja
Reklama/Bannery

Teksty

Wysyłamy PM w HLC
Recenzja UT3
by Tom

Reprezentacja
I Zlot 2k3
Przyspiesz UT i 2k3
Q3A vs UT
Tactical Ops 2.0
Infiltration
Domowa sieć LAN
Zmiany w plikach ini
UT Tweak
UT Admin
UT Serwer
Skin Tutorial
Unreal 2 Alpha
ServerSide Bug
LP Okoniny 2k2

Wywiady

Ciocia Krysia
[SoF]Doom
eXpL@S!V_;P
[DFP]CarMac
Immortal
Banita[BB]
yavor|sYs
Iapa|rA
GitzZz
ck_Yan3k
Andro|rA
Youzack
Pajda
SzakaL

Tournament

SinglePlayer
Multiplayer
Bronie
Przedmioty
Cheaty
Boty
HUD
Tryby Gry
DM 1 on 1
Opcje
Galeria
Konsola
Mody
Mutatory
Programy
Mapy
Voice Packi
Modele i Skiny
Inne

Tournament 2003

Bronie
Przedmioty i ruchy
Konsola i Aliasy
Patche i dodatki
Mutatory
Mody
Modele
Mapy i MapPacki
Voice/Ann'cer/Music
Programy
Demo Download
Dema Graczy
Screeny
Filmy
Inne
Archiwum plików

Tournament 2004

Bronie
Pojazdy
Tryby Gry
Demo Download
Mutatory
Mody
Modele
Mapy i MapPacki
Voice Packi
Patche
Programy
Inne

Tournament 3

UT 2007 Info
UT 3 Info
UT 3 FAQ
Mutatory
Mody
Mapy
Patche
Demo Download
Trailery
Inne

Unreal 2

Recenzja
Screeny
Bronie
Demo Download
XMP
Mapy i MapPacki
Mission Packi
Muty XMP
Mody
Patche
FAQ
Tapety
Filmy
Winamp

Championship

Co to jest?
Screeny
Tapety
Filmy

Unreal Engine 3

Filmy
Gears of War
Partnerzy


Jak stworzyć własnego skina

Na Początek
Po pierwsze: jeśli nie chcesz tracić cennych impulsów na czytanie tego tutoriala, możesz go sobie ściągnąć stąd, zajmuje 108 kb.
Po drugie: do tworzenia własnych skinów w Unreal Tournament przede wszystkim potrzebny nam będzie Unreal Editor i dowolny edytor graficzny. Na początku wszystkie opisane poniżej czynności wydają się mocno skomplikowane , ale już po niedługim czasie z pewnością dojdziesz do wprawy. No cóż, to chyba wszystko na początek więc zabieramy się do roboty.

Edytor
Tworzenie skina można zacząć "na surowo", po prostu uruchomić edytor graficzny i narysować poszczególne jego części, my jednak zaczniemy od czegoś prostszego, czyli przerobimy gotowy skin.
Najpierw więc odpalamy Unreal Editor (uruchamiamy go z pliku "unrealed.exe") znajdującego się katalogu "twój_katalog_ut\System", jeśli go tam nie ma to musisz go sobie zainstalować z płyty z grą. Kiedy już zainstalujesz edytor i będziesz chciał go uruchomić może się zdążyć, że nie chce on odpalić, ale spokojnie, i na to jest sposób, po prostu musisz ściągnąć sobie "UnrealEdFix" (na przykład z http://unreal.gracz.net) i problem zniknie.
Kiedy w końcu uruchomisz edytor, Twoim oczom ukaże się taki oto ekran:

Ja mam zainstalowany UnrealEd 2.0, ale wcześniejsze wersje nie wiele się od niego różnią.
Zatem przystępujemy do pracy, po pierwsze uruchamiamy Texture Browser, standardowo jego okno otwiera się wraz z uruchomieniem edytora, jeśli nie, klikamy przycisk zakreślony czerwonym kółkiem na rysunku powyżej. Kiedy znajdujemy się w Texture Browserze z menu "File" wybieramy "Load" i otwieramy na przykład teksturę "Soldierskins.utx". Widzimy tam pełno różnych obrazków, to właśnie tekstury, które nakładane są na model "Male Soldier", my przerobimy sobie skin "Othello", w tym celu kilkamy prawym przyciskiem na obrazku zatytuowanym "Blkt1" i eksportujemy go do pliku "PCX", który zapisujemy w jakimś katalogu (najlepiej od razu utworzyć katalog o nazwie, jaką chcemy nadać naszemu skinowi, dzięki temu przy tworzeniu kolejnych skinów nie pomieszają nam się tekstury), następnie to samo robimy z obrazkami: "Blkt2", "Blkt3", "Blkt4Othello" i "Blkt5Othello", i to na razie wszystko, co musimy zrobić w UnrealEd, przystępujemy zatem do drugiej części zadania:

Grafika
Otwieramy edytor graficzny, oczywiście możemy użyć standardowego MS Painta, ale efekty jakie można w nim uzyskać można co najwyżej o kant d..y potłuc :), więc proponuję wybrać coś porządniejszego, ja używam Corel Photopaint 8, ale Photoshop też się nada. Otwieramy tekstury, które wcześniej wyeksportowaliśmy i przerabiamy je wedle swojego uznania. Na rysunku poniżej zaznaczyłem "co jest co".

1) Plecy
2) Klata
3) Bransolety na rękach
4) Portki
5) Buty
6) Bary
7) Ręce
8) Komunikator
9) Dłonie (od zewnątrz)
10) Dłonie (od wewnątrz)
11) Twarz
12) Tył głowy
13) Twarz, którą widzimy w grze, kiedy coś mówimy
Kiedy już skończymy edycję poszczególnych plików, czas żeby je zapisać, pamiętajmy, że muszą one mieć czteroliterową nazwę i być w formacie PCX z 8-bitową paletą barw. My, dla uproszczenia, nazwiemy nasze pliki odpowiednio: Skin1, Skin2, Skin3, Skin4Twarz, Skin5Twarz. No i to koniec malowania, a zatem:

Wracamy do edytora
Tutaj znów otwieramy znajomy już Texture Browser z tym, że z menu "File" wybieramy "Import". Zaczynamy importować nasze PCX'y, w linii "Package" wpisujemy "SoldierskinsMoj1", "Group" pozostawiamy puste, w "Name" zostawiamy to, co jest. To samo robimy z pozostałymi obrazkami.


Po wszystkim Okno Texture Browser'a powinno wyglądać tak:

Z menu "File" wybieramy "Save" i zapisujemy naszego skina jako "SoldierskinsMoj1.utx", koniecznie w katalogu "Textures". No, teraz czas na najlepsze, czyli:

Tworzymy plik konfiguracyjny
Plik informacyjny ma taką samą nazwę jak tekstura, czyli w naszym przypadku "SoldierskinsMoj1", rozszeżenie ".int" i znajduje się w katalogu "System". Plik ten jest bezwzględnie potrzebny, bez niego gra nie będzie "widziała" naszego skina. Udajemy się więc do katalogu "System" i tworzymy nowy plik tekstowy. Oto co powinno się w nim znajdować:

[public]
Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin1,Class=Texture,Description="Nazwa_skina")
Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin2,Class=Texture)
Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin3,Class=Texture)
Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin4Twarz,Class=Texture)
Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin5Twarz,Class=Texture,Description="Imię_danej_twarzy")

Właściwie na tym można by skończyć, ale jeśli ktoś ma ochotę to może do swojego dzieła dodać jeszcze kolory drużyn a jeśli nie, zapisujemy plik jako "SoldierskinsMoj1.int" i... w tym miejscu dotarliśmy do końca :)

Dla Ambitnych
Niestety kolory drużyn dodawać możemy tylko w plikach xxxx1 i xxxx2 czyli na tułowiu i nogach. Aby to zrobić wracamy do edytora graficznego i otwieramy nasz plik o nazwie Skin1.
Zapisujemy go jako Skin1T_0, Skin1T_1, Skin1T_2 i Skin1T_3 gdzie odpowiednio s± to drużyny: czerwona, niebieska, zielona i żółta. To samo robimy z plikiem Skin2. W tym wypadku nasz plik informacyjny będzie wyglądał tak:

[public]
Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin1,Class=Texture,Description="Nazwa_skina")

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin2,Class=Texture)

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin3,Class=Texture)

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin4Twarz,Class=Texture)

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin5Twarz,Class=Texture,Description="Imię_danej_twarzy")

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin1T_0,Class=Texture)

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin1T_1,Class=Texture)

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin1T_2,Class=Texture)

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin1T_3,Class=Texture)

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin2T_0,Class=Texture)

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin2T_1,Class=Texture)

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin2T_2,Class=Texture)

Object=(Name=SoldierSkinsMoj1.Skin2T_3,Class=Texture)


No cóż, to już chyba wszystko co możemy zrobić z naszym skinem, pozostaje Ci tylko pogratulować sobie wytrwałości, odpalić UT, przejść do "Player Setup" i, jeśli wszystko działa, podziwiać swoje dzieło!
Jeśli nie :(, sprawdź:
a) czy aby na pewno wszystkie tekstury maj± wymiary 256x256 (twarz 64x64) i są w 8-bitowej palecie kolorów,
b) czy wszystkie maj± poprawne nazwy,
c) czy dobrze wypełniłeś plik ".int",
a zresztą czy ja wiem, sam do tego dochodź :)

Tutorial ten jest własnością autora, czyli Witolda Swarzyńskiego, jego kopiowanie i publikowanie bez zgody autora jest zabronione, tak samo jak wprowadzanie jakichkolwiek zmian.
kontakt: nerghal@poland.com

UT3 Patch 5
Unreal Tournament 3 BetaDemo
2k4 Patch 3369
2k4 lnx Patch 3369
2k3 patch 2225
UTPG Patch 4.51b
UT Patch 4.36




Strona zoptymalizowana dla IE w rozdzielczości 800x600 lub wyższej
ˆ2000-2012 by unreal.pl Team
Wszelkie prawa zastrzeżone.