-=- Unreal Tournament -=- Unreal Tournament 3 -=- UT2004 -=- UT 2003 -=- Unreal 2 -=- Mutatory Mody Patche Dodatki -=-

[BunnyTrack] [Turniej Unreal] [Biblia UT] [Unreal Zone]  [BEST] [Community Bonuspack] [CUED] [Emperor's Soldiers] [Gangsters] [High Quality] [Liga UT] [Scena] [rA] [Terrible Team] [The Chosen One]

Informacje

Newsy
Archiwum Newsów
Forum
IRC Chat
FAQ
Serwery
Klany
Linki
Redakcja
Reklama/Bannery

Teksty

Wysyłamy PM w HLC
Recenzja UT3
by Tom

Reprezentacja
I Zlot 2k3
Przyspiesz UT i 2k3
Q3A vs UT
Tactical Ops 2.0
Infiltration
Domowa sieć LAN
Zmiany w plikach ini
UT Tweak
UT Admin
UT Serwer
Skin Tutorial
Unreal 2 Alpha
ServerSide Bug
LP Okoniny 2k2

Wywiady

Ciocia Krysia
[SoF]Doom
eXpL@S!V_;P
[DFP]CarMac
Immortal
Banita[BB]
yavor|sYs
Iapa|rA
GitzZz
ck_Yan3k
Andro|rA
Youzack
Pajda
SzakaL

Tournament

SinglePlayer
Multiplayer
Bronie
Przedmioty
Cheaty
Boty
HUD
Tryby Gry
DM 1 on 1
Opcje
Galeria
Konsola
Mody
Mutatory
Programy
Mapy
Voice Packi
Modele i Skiny
Inne

Tournament 2003

Bronie
Przedmioty i ruchy
Konsola i Aliasy
Patche i dodatki
Mutatory
Mody
Modele
Mapy i MapPacki
Voice/Ann'cer/Music
Programy
Demo Download
Dema Graczy
Screeny
Filmy
Inne
Archiwum plików

Tournament 2004

Bronie
Pojazdy
Tryby Gry
Demo Download
Mutatory
Mody
Modele
Mapy i MapPacki
Voice Packi
Patche
Programy
Inne

Tournament 3

UT 2007 Info
UT 3 Info
UT 3 FAQ
Mutatory
Mody
Mapy
Patche
Demo Download
Trailery
Inne

Unreal 2

Recenzja
Screeny
Bronie
Demo Download
XMP
Mapy i MapPacki
Mission Packi
Muty XMP
Mody
Patche
FAQ
Tapety
Filmy
Winamp

Championship

Co to jest?
Screeny
Tapety
Filmy

Unreal Engine 3

Filmy
Gears of War
Partnerzy


UT III FAQ

Czy UT3 jest tym samym, co UT2007?
Dlaczego UT3, a nie UT4?
Kiedy wyjdzie UT3? Lub chociaż demko?
Jakie wymagania będzie miała gra?
Czy edytor będzie ponownie dostępny z grą? Czy na konsolach także?
Podobno w nowym UT będzie rozbudowany single player. Prawda?
Ile map będzie w UT3?
Jakie mapy zostały potwierdzone? Może jakieś klasyki z poprzednich części?
Czy teraz CTF będzie zawsze z pojazdami? Czy CTF=vCTF?
Czy to prawda, że w grze ma być vDM?
Co z trybami Domination, Double Domination i Bombing Run?
Oczywiście będzie Insta? Prawda? A inne mutatory?
O co chodzi z tymi deskorolkami?
Czym jest Warfare, a czym Conquest?
Jakie drużyny dostępne będą w UT3?
Jakie pojazdy dostępne będą w UT3?
Jakie zmiany w movemencie niesie ze sobą nowe UT?
Co z pancerzami w UT3? Czy powróci Shieldbelt?
Shieldgun czy Impact Hammer?
Czy w nowym UT będą Jumpboots?
W ogóle to jakie bronie będą w tym nowym UT?
Jaki będzie nowy Translocator?
Czy z nowym UT dostępne będą brightskiny?


Czy UT3 jest tym samym, co UT2007?

Jak najbardziej. W styczniu anno domini 2007, Epic wraz z Midway podjeli decyzję o zmianie nazwy gry. Nie będzie już UT2007.
Teraz gra ma się nazywać Unreal Tournament III.


Dlaczego UT3, a nie UT4?

Najpierw było pierwsze UT, jako UT pierwszej generacji. Epic uznał UT2003 oraz UT2004 za gry tej samej, drugiej generacji. Oczywiście znając historię i kulisy powstawania UT2003 należy uznać ją niejako za falstart, czy też wypadek przy pracy... UT2004 był tym, co obiecywano nam przed UT2003.
Ponadto, Mark Rein uznał (wywiad dla GameTrailers) niejako UT2004 za rozszerzenie swojej poprzedniczki, a więc niezupełnie za nową grę. Nie chciano, aby Unreal Tournament nowej generacji traktować tak samo - jako zwykłe rozszerzenie. To zupełnie nowa gra. UT trzeciej generacji na silniku Unreal Engine trzeciej generacji. UT3 na UE3.0.


Kiedy wyjdzie UT3 lub chociaż demko? Na jakich platformach się pojawi?

Oficjalna odpowiedź: "gdy będzie gotowe". Jedna z ostatnich wypowiedzi wskazuje na tegoroczną jesień. Gra trafi na platformy PC, PS3 oraz XBox360.
Co do dema - nie jest znana dokładna data. Wiemy tylko tyle, że na około miesiąc przed premierą gry. Może wakacje? Czekamy na oficjalny termin. Demo wyjdzie tylko na PC. Brak informacji o planach opublikowania dema dostępnego poprzez XBoxLive czy też PlayStationNetwork.


Jakie wymagania będzie miała gra?

Duże;) Brak oficjalnych doniesień, choć Epic niemal na każdym kroku zapewnia, że silnik jest bardzo skalowalny, konfigurowalny, oraz że prace optymalizacyjne idą pełną parą - wszystko po to, aby dało się grać na możliwie najniższej konfiguracji sprzętowej.
Tim Sweeney powiedział kiedyś, że do grania na niskich detalach wystarczy GeForce 6800Ultra. Nadzieja jakaś nadal jest i to minimum 6800Ultra/7600 podtrzymuje na duchu wiele osób. Zdaniem wielu ludzi, w tym i moim, bez GF7900GT nawet nie ma co podchodzić.
Pewnym zaś elementem jest procesor - tu za minimum uznaje się przynajmniej 2GHz i dobrze by było, gdyby była to jednostka choćby dwurdzeniowa. Nie muszę chyba nikogo przekonywać, że 1GB szybszego RAMu to mus. W listopadzie pojawiła się gra Rainbow Six: Vegas. Pierwsza kontretna gra na PC na silniku Unreal Engine 3.0. Jej osiągi mogą sugerować przyszłe wymagania UT3, choć oczywiście nie muszą. Spotkałem się z opiniami, że wyniki z tych testów są dość zawyżone i nie jest aż tak różowo. Warto podkreślić, że Vegas w wersji PC jest słabo, czy wręcz źle zoptymalizowanym portem wersji z konsoli XBox360.
Mark Rein niedawno podał pewne wytyczne odnośnie uruchamiania gry na najwyższych detalach ze wszystkimi efektami i wygląda na to, że długo nie pogramy sobie z najwyższą jakością grafiki. Core 2 Extreme Quad Intela i dwie karty GF8800 w SLI ponoć jeszcze nie zapewnią pełnego komfortu. Pozostaje opuścić głowy i czekać...


Czy edytor będzie ponownie dostępny z grą? Czy na konsolach także?

Wszelkie autorskie narzędzia wykorzystywane podczas produkcji UT3, wliczając w to nowy UnrealEd 4.0 oraz powiązane z nim dodatkowe aplikacje, będą dostępne razem z grą. Dotyczy to jednak tylko wersji na PC.


Podobno w nowym UT będzie rozbudowany single player. Prawda?

Okazuje się, że prawda! Pierwszy raz w UT ma się pojawić tryb dla jednego gracza oferujący coś więcej niż tylko zwykłą drabinkę. Jest dość rozwinięty wątek fabularny oparty na motywie zemsty, choć nie aż tak rozbudowany jak w Gears Of War. Okazuje się, że po wojnach z rasą Skaarj, ludzkie kolonie zostają zaatakowane przez znaną skądinąd rasę Necris oraz najemną rasę Krall.
Pomimo nowinek o singlu nie należy zapominać, że UT3 pozostaje grą przede wszystkim ukierunkowaną na multiplayer.


Ile map będzie w UT3?

Planowana ilość to między 30 a 40 sztuk, choć szefowie Epic nie ukrywają, że ilość ta może się jeszcze zmienić.


Jakie mapy zostały potwierdzone? Może jakieś klasyki z poprzednich części?

Już jakiś czas temu potwierdzono takie mapy jak CTF-Face oraz DM-Deck, tym razem pozbawione numerków, a także ONS-Torlan2.
Przedstawiono już także kilka nowych map. W pierwszym materiale video (tu i tu) z nowego UT mogliśmy podziwiać DM-CarbonFire. W wersji demonstracyjnej z tegorocznego Gamer's Day znalazła się mapa vCTF-Corruption, znana z wcześniejszych screenshotów (1, 2). Ostatnio zaprezentowano (link) mapę vDM-Whisper. Nadal nieznana jest nazwa mapy z trailera z E3 2006. Wiadomo tylko, że przygotowano ją do trybu Warfare.


Czy to prawda, że w grze ma być vDM?

To dość sensacyjne odkrycie, ale tak - nowe UT będzie oferować odmianę trybu DeathMatch z pojazdami. Wynika to jasno z wywiadu ze Steve'em Polge'em, choć informacja ta dziwnym trafem przeszła bez szerszego echa. Informację tę potwierdza wypowiedź Jeffa Morrisa o mapie vDM-Whisper oraz związany z nią screenshot.


Czy teraz CTF będzie zawsze z pojazdami? Czy CTF=vCTF?

Wcześniej zapowiadano, że CTF wchłonie vCTF i część map po prostu będzie miała pojazdy, a pozostała część nie. Obecnie jednak mówi się, że nie zdecydowano jeszcze czy mapy z pojazdami trafią do tego samego worka co pozostałe. Nie wiadomo więc jeszcze czy CTF i vCTF oraz DM i vDM będą w menu gry oddzielone. Nie jest to kwestia na tyle kluczowa, aby nie można było jej ustalić czy też zmienić w ostatniej chwili. To zwykła kosmetyka, nie mająca wpływu na konstrukcję czy mechanikę samej gry.


Co z trybami Domination, Double Domination i Bombing Run?

Brak informacji na ich temat sugeruje, że zregyznowano z nich zupełnie, opierając nowe UT na najpopularniejszych trybach gry.


Czym jest Warfare, a czym Conquest?

Conquest to nic innego jak poprzednia nazwa trybu Warfare.
Celem rozgrywki ma być kontrolowanie specjalnych przejść (conduits) poprzez dostarczanie do nich specjalnych kul (orbs). Każda drużyna dysponuje na początku tylko jedną kulą, więc należy otaczać je specjalną "opieką". Po dostarczeniu kuli do jednego przejścia, tworzone jest kolejne. Kojarzy mi się to ze swoistym połączeniem trybów Domination/Assault/Onslaught.
Wcześniej, oprócz conduitów, zapowiadano różne dodatkowe zadania do wykonywania podczas rozgrywki. Wspominano także o deformacji podłoża w zależności od tego, która drużyna kontroluje dany rejon mapy. Zobaczymy, czy te wczesne zapowiedzi przetrwały próbę czasu. To co pewne, to fakt, że mapy mają być tym razem naprawdę ogromne.


Oczywiście będzie Insta? Prawda? A inne mutatory?

Bez InstaGiba to już nie byłby chyba UT ;) Oczywiście, że Insta będzie. Będą też inne mutatory, choć nie jest to kwestia na tyle ważna, aby stanowiła główną treść doniesień. W związku z tym nie rozwijano zbytnio tej kwestii. Wiadomo tylko, że lista mutatorów ma być zredukowana do tych najbardziej sensownych. Nie będzie już 30 mutatorów jak w UT2k4, gdzie zaledwie kilka było dobrych, a już zupełnie nieliczne były używane.


O co chodzi z tymi deskorolkami?

Po pierwsze - żadne deskorolki ;) Między skateboard a hoverboard jest spora różnica ;)
Deski będą dostępne jedynie w trybach gry z pojazdami (ze wskazaniem na tryb Warfare) w związku ze znacznymi rozmiarami map przeznaczonych do tych trybów, a także zgodnie z założeniami projektowymi tych urządzeń. Nie zostały bowiem zaprojektowane jako element służący walce, lecz jako środek ułatwiający dostanie się w rejon walk. M.in. dlatego gracz nie będzie mógł używać broni pędząc na desce. Możliwe będzie jednak wykonanywanie kliku prostych tricków, wzbogacających movement podczas jazdy.
Gdy gracz zostanie trafiony, siła eksplozji może go zrzucić z deski, a wówczas on, turlając się po upadku, będzie dość łatwym celem. Tak więc używanie deski w rejonie walki niesie ze sobą pewne ryzyko. Dużym plusem jest jednak możliwość "podczepiania" się do pojazdów podczas jazdy. Widzieliśmy wcześniej na jednym ze screenshotów postać podczepioną do Manty specjalnym strumieniem.


Jakie drużyny dostępne będą w UT3?

Jeśli chodzi o kolorki, to podobnie jak w UT2k4 - czerwona i niebieska ;) Cztery oddzielne barwy dla drużyn jeszcze przed UT2k3 uznano za nieznajdujące zastosowania w praktyce.

Jeśli chodzi o nazwy drużyn w trybie single player i przynależność botów do nich, to tak naprawdę nie wiadomo, jakie drużyny przyjdzie nam spotkać przechodząc grę. Zaraz na początku, gdy gra kryła się jeszcze pod kryptonimem "Envy" (pierwsza połowa 2005 roku), podano jakieś nazwy, ale ówczesne informacje są raczej zdezaktualizowane.
Na podstawie concept-artów wiemy, że na pewno obecna będzie drużyna Iron Guard, znana dobrze fanom serii. Istnienie drużyny Blazing Squad Heroes potwierdzają także screenshoty (kolesie w czerwonych pancerzach). Skoro w wątku fabularnym mamy do czynienia z inwazją sił Necris oraz rasy Krall, to odpowiednich drużyn również możemy się spodziewać. W tej kwestii nic więcej nie wiadomo.

Osobnego ujęcia wymaga tryb Warfare. Tutaj podział jest jasny i widoczny nawet po samych pojazdach. Z jednej strony mamy siły Necris oraz ich nowe machiny, zaś drugą drużynę stanowią siły korporacji Axon (znanej z UT2k4), przewodzącej ziemskim siłom obronnym. Więcej o pojazdach w kolejnym pytaniu.


Jakie pojazdy dostępne będą w UT3?

Jak wspomniałem dwie strony konfliktu stanowiącego tło dla fabuły dysponują własnym, charakterystycznym dla danej strony, parkiem maszynowym.
Korporacja Axon wyposażona jest w pojazdy znane z UT2k4 w wersji ECE. Do dyspozycji będziemy więc mieli 9 znanych nam już pojazdów: Scorpion, Hellbender, Goliath, Manta, Raptor, Cicada, Paladin, SPMA oraz Leviathan.
Pojazdy po stronie Necris mają być majstersztykiem, jeśli chodzi o ich projekty i unikalność. Ujawiono jak dotąd pojazdy takie jak DarkWalker, Viper, Nemesis oraz Fury (polecam ten wywiad). Więcej szczegółów o pojazdach Necris - wkrótce.


Jakie zmiany w movemencie niesie ze sobą nowe UT?

Gra ma być przede wszystkim szybsza od poprzedniczki, z walką toczącą się bardziej na ziemi niż w powietrzu. Pod tym względem ma przypominać stare UT. Z gry został usunięty dodge-jumping, co wyraźnie daje do zrozumienia, że postanowiono "uziemić" gracza. Pozostanie jednak double-jumping oraz wall-dodging, choć ich siłę znacznie zredukuje silniejsza niż w UT2k4 grawitacja. Dotychczas brak informacji o aircontrol.


Co z pancerzami w UT3? Czy powróci Shieldbelt?

W tej kwestii wzorowanie się na UT99 wydaje się oczywiste. Będą pancerze z różnym stopniem redukcji obrażeń. Powraca Shieldbelt! Pochłaniać ma obrażenia w 100%. Podobnie jak w UT99, będzie można nosić jednocześnie różne rodzaje pancerzy (np. padsy + armor).


Shieldgun czy Impact Hammer? Co z Adrenaline?

Nie ma nad czym się rozwodzić. Zapomnijcie o Shielgunie. Zapomnijcie o Adrenaline. Impact Hammer powraca!


Czy w nowym UT będą Jumpboots?

Według wcześniejszych zapowiedzi - buty wracają do łask w nowym UT. Stopy Wam nie zmarzną ;)


W ogóle to jakie bronie będą w tym nowym UT?

Jeśli pamiętacie tę "leciwą" listę broni z BeyondUnreal oraz innych serwisów - to możecie o niej zapomnieć lub przynajmniej nabrać do niej dystansu.
Według wcześniejszych doniesień takie bronie jak Mine Layer, Grenade Launcher oraz Bio Rifle miały być połączone w jeden kombajn o nazwie Canister Gun, miotający odpowiednio minami, granatami, kwasem - w zależności od amunicji i używanego trybu ognia. Co się okazało ostatnio? Ano okazało się, że Bio Rifle powraca z nowym, świetnym designem ! Mało tego. Rocket Launcher, podobnie jak w UT99, znowu będzie miotał granatami w alternatywnym trybie ognia. Sami więc widzicie, że z kombajnu o nazwie Canister Gun pozostał jedynie Mine Layer, który zapewne otrzyma nowy wygląd i stanowił będzie osobną broń.

Wcześniejsze doniesienia, jakoby Stinger miał zastąpić Miniguna, zostały w pełni potwierdzone. Stinger, widoczny na ostatnim trailerze z GD07, prezentuje się nadspodziewanie przyzwoicie. Ponoć za pomocą jego alternatywnego trybu strzału, będzie można unieruchamiać przeciwników przybijając ich do ściany. Nie wiadomo, czy pomysł ten przetrwa do finalnej wersji gry.

Bez klasyków takich jak Flak Cannon, Shock Rifle czy wspomniany już Rocket Launcher ta gra oczywiście nie byłaby sobą. Nowy Pulse/Link Gun wygląda bajecznie agresywnie, co mogliśmy już podziwiać w wielu sekwencjach. Powracają Enforcery, choć ich wygląd jest akurat chyba jedynym minusem w designie broni w nowym UT. Wyglądają po prostu jak zabawki z supermarketu.

Nie będzie Lightning Guna. Powróci klasyczna snajperka, zapewne zaprojektowana w szczególny sposób, typowy dla nowego UT. Nikt jeszcze nie widział nowego Redeemera, choć trudno sobie wyobrazić nowe UT bez tej zabawki. Podobnie trudno sobie wyobrazić tryby Onlaught czy Warfare bez Ion Paintera lub AVRiL.


Jaki będzie nowy Translocator?

Ponoć - nielimitowany - lecz na ile to pewne, tego jeszcze nie wiem. Wiadomo na pewno, że Translocator będzie dostępny zamiast Deski na mapach bez pojazdów.


Czy z nowym UT dostępne będą brightskiny?

I tak i nie. Epic włożył wiele wysiłku w to, aby modele postaci były bardzo dobrze widoczne podczas gry. Na ich widoczność składa się sposób ich oświetlania oraz przede wszystkim - dodatkowe elementy na modelach postaci. Chodzi w głównej mierze o dodatkowe elementy odblaskowe czy wręcz światełka wmontowane w pancerz, a umożliwiające dostrzeżenie postaci kryjącej się w zacieniowych miejscach mapy czy też w zupełnym mroku. Postacie mają być po prostu na tyle dobrze widoczne, aby niepotrzebne były dodatkowe modyfikacje. Jak wyjdzie w praktyce - zobaczymy.

Przygotował Charon
2007-02-08



Patch 4.69d (win exe)
Patch 4.69d (win zip)
Patch 4.69d (Linux)
UT3 Patch 5
Unreal Tournament 3 BetaDemo
2k4 Patch 3369
2k4 lnx Patch 3369
2k3 patch 2225
UTPG Patch 4.51b
UT Patch 4.36



2000-2021 by unreal.pl Team

Projekt, grafika, wykonanie: Łukasz "Dark One" Kozioł
© 2000 Site copyrights by Łukasz "Dark One" Kozioł
Wszelkie prawa zastrzeżone.