 |  |
Tym razem postanowiłem poświęcić trochę uwagi manualnej edycji plików konfiguracyjnych .ini, a mianowicie User.ini oraz Unrealtournament.ini.
W plikach tych przechowywana jest istotna część różnych wartości konfiguracji (ustawienia klawiszy, zainstalowane pakiety).
USER.INI
W pliku User.ini zawarte są (co istotniejsze):
-nazwa gracza
-ustawienia modelu, skina i glosu
-aliasy (jedna lub więcej czynności wykonywanych jedna po drugiej, zdefiniowanych pod jedną nazwą)
-konfiguracja klawiatury
-priorutety broni (gracz automatycznie zmieni bron na podnoszona - przy włączonej 'auto-zmianie' broni, jesli podnosimy broń, która ma większy priorytet, niż ta, którą trzymamy obecnie)
-ustawienia botów
-inne ustawienia
Większość tych opcji można zmieniać w GUI w samej grze, lecz nie wszystkie.
I tak: wielu początkujących lub, że tak powiem, nie do końca zorientowanych graczy pyta: "a jak ty tak szybko piszesz?" (huh), a my po prostu podbindowalismy dany komunikat pod jakis klawisz. Jest to bardzo wygodne i popularne. Jak to zrobic? Bardzo prosto... szukamy wolnego klawisza w User.ini... czyli takiego po którym nic nie jest zdefiniowane; np.:
G=
mamy wtedy pewność, że nie nadpiszemy jakiegoś już dokonanego ustawienia.
Dopisujemy:
G=say komunikat
i od teraz, po wciśnięciu klawisza 'G' wszyscy zobaczą nasz 'komunikat'. Jest to bardzo przydatne jeśli nie możemy porozumiewać się z partnerami głosem (CTF/AS/TDM), ponieważ pozwala błyskawicznie przekazywać ograniczone ilości informacji (np. armor dostepny, armor wziety, idz po flage, etc).
Jeśli chcemy, aby nasz komunikat zobaczyli wyłącznie gracze naszego teamu, wystarczy 'say' zastapic 'teamsay'.
W analogiczny sposób można zmieniać nicka:
U=name xxx
I=name yyy
po wciśnięciu 'U' nick zmieni się na 'xxx', po wciśnieciu 'I' nick zmieni się na 'yyy'.
Dość miłym urozmaiceniem jest dodawanie speech (taunt'ów). Nie bedziemy musieli wciskac 'V'->i wybierać speecha, tylko wciśniemy podbindowany klawisz i speech zostanie odegrany. Umożliwia do używanie tauntow podczas rdzennej walki (trudno
byłoby podczas walki wciskać 'V', wybierać speech, jednocześnie walcząc i nie ginąc). Teraz podczas walki możemy krzyknąć "You Suck" ruszając np kółkiem myszki, prosto, szybko i nie oddając fraga.
Co podbindować?
U=speech x y z
gdzie x,y,z do numer menu, podmnenu i samego speecha. (postaram się wkrótce stworzyć listę standardowych speech'y).
Jeśli chcemy aby użyty został naraz nasz komunikat wraz ze speechem musimy podbindować następujące polecenie:
U=say komunikat | speech x y z
('|' - pipe)
i gdy wciśniemy 'U', wypisany zostanie nasz komunikat i odegrany speech x y z.
Takie ciągi poleceń można układać w łańcuchy, i przypisywać do nich aliasy.
W definicji aliasa deklarujemy polecenie/a oddzielone pipe'm '|', oraz nazwe aliasa.
Aliases[27]=(Command="say komunikat | speech x y z",Alias=mój_bind)
i zamiast pisać
U=say komunikat | speech x y z
wystarczy
U=mój_bind
UNREALTOURNAMENT.INI
W tym pliku przechowywane są między innymi informacje o zainstalowanych modułach i ustawieniach serwera, gdy sami hostujemy grę, konfiguracje modułów (jak np BDBmapvote) oraz niektóre opcje CSHP (reszta jest w osobnym pliku .ini od CSHP).
Zawiera on też listę zabanowanych z serwera graczy, haseł do serwerów (te które
już wpisaliśmy), oraz multum opcji, których znaczną część można ustawić w GUI.
Bardzo częstym problemem jest konieczność ściągania wielu pakietów przy dołączaniu się do serwera, których nie mamy zainstalowanych u siebie. Jeśli usuniemy je z działu [Engine.GameEngine], na przykład:
chcemy usunąć, aby graczom nie musiał się ściągać addon od BDBMapVote... odpowiedzialny jest za to wpis z w/w działu
ServerPackages=BDBMapVote3
jeśli usuniemy ten wpis (musimy mieć wyłączoną grę przy modyfikowaniu .ini lub wszystkie nasze zmiany zostaną nadpisane przez te, jakie były poprzednio (bufor)), dołączający się gracz, który nie posiada zainstalowanego BDBMapVote, nie będzie musiał go ściągać (oczywiście także głosować :P).
Mam nadzieję ten prosty przykład zobrazował w jaki sposób usuwać moduły, potrzebne do dołączenia się do gry.
Opcji jest tam naprawdę multum, ale za wartą wspomnienia uznałem jeszcze Ban-listę.
przykład:
IPPolicies[0]=ACCEPT,*
IPPolicies[1]=DENY,xxx.xxx.xxx.xxx
gracz z adresem xxx.xxx.xxx.xxx nie będzie mógł podłączyć się do gry. Jeśli skasujemy DENY,xxx.xxx.xxx.xxx, zostawiając samo:
IPPolicies[1]=
ban zostanie usunięty.
Baw się dobrze.
by eXpL@SIV_;P 4 unreal.pl
10 sierpień 2001.
|  |