 |
 | Przyspieszamy działanie gier - UT i UT2k3 |  |
 |  |  |  |
 |  |
Witam szanownych czytelników =] Ten tekst ma za zadanie pomóc wam wycisnąć ostatnie soki z gier takich jak U2 i Ut2k3, ale nie tylko. Jest to bardzo prosta sprawa, wystarczy utworzyć odpiwedni plik .bat przez który będziemy uruchamiali grę, oraz dokonać niewielkiej zmiany w konfigu gry a także drobnej zmiany w ustawieniach directX. No to do dzieła:
Tworzenie pliku *.bat
1) Tworzymy nowy plik w notatniku, w środku zapisujemy linię “start /ABOVENORMAL Unreal2.exe” bez znaków " " [analogicznie biorąc, jeśli przeprowadzamy te operację dla innych gier, zmieniamy nazwę .exe np ut2k3.exe. Druga sprawa - działa to chyba wyłącznie na windowsach 2000 i XP, sorry]
2) Zapisujemy plik w katalogu SYSTEM od gry [bądź w katalogu gdzie jest exe do odpalania danej gry] i zmieniamy jego nazwę na dowolną, np. ut2k3.bat . Właśnie- zmieniamy typ pliku, usuwając końcówkę .txt i zamieniając ją na .bat.
3) Właśnie przez ten pliczek będziemy od dzisiaj uruchamiać gierkę, warto więc zrobić jej skrót i umieścić go sobie na pulpicie, żebyśmy szybko mogli włączać naszą ukochaną grę :)
Uwagi : Aby były wyświetlane rozszeżenia znanych plików, otwieramy jakiś folder, następnie z paska u góry wybieramy Narzędzia->Opcje Folderów->Widok i odznaczamy "Ukryj rozszeżenia plików znanych typów" Możecie też zmienić ikonę na taką przyjemniejszą klikając prawym przyciskiem na skrót, później właściwości-> zmień ikonę.
A teraz nieco zmian w konfigu U2 [ut2k3 też] - plik u2.ini bądź odpowiednio Ut2003.ini w katalogu System z grą
[ALAudio.ALAudioSubsystem]
UseEAX=false (Ustaw to na false jeśli masz problemy z grą - wywala cię - lub chcesz zwiększyć wydajność)
CompatibilityMode=False
UsePrecache=True
ReverseStereo=False
Channels=32 (Możesz też wpisać 8 albo 16, ale to chyba nic nie zmienia)
MusicVolume=0.750000
SoundVolume=0.800000
DopplerFactor=1.000000
Rolloff=0.500000
Use3DSound=False
UseDefaultDriver=True
TimeBetweenHWUpdates=15.000000
[D3DDrv.D3DRenderDevice]
UseHardwareTL=True
UseHardwareVS=True
UsePrecaching=True
UseTrilinear=True (Ustaw na false jeśli chcesz maxymalnie zwiększyć wydajność w grze, jednak pogorszysz sobie znacznie grafę)
UseVSync=False
UseTripleBuffering=False
UseCubemaps=True (Ustaw na False jeśli zależy ci na wydajności - stracisz reflekty na wodzie i odbicia światła różnych pierdół, ale zyskasz nieco wydajności)
ReduceMouseLag=True (Ustaw na False jeśli maniaczysz prędkość FPS, jednak jeśli będziesz mieć zgrzyty w grze to doświadczysz "lagowania" myszy)
AdapterNumber=-1
MaxTextures=0
MaxBlendStages=0
DesiredRefreshRate=70 (Ten atrybut nie zmienia wydajności, ale sprawia że oczka się nie psują gdy >75 - uwaga, można uszkodzić monitor jeśli nie obsługuje tego trybu)
UseStencil=True
DetailTextures=True
Use16bit=False (Jeśli ustawisz na true, to zwiększy się wydajność kosztem grafiki - mogą wystąpić różne śmieszne problemy graficzne)
Use16bitTextures=False (Podobnie jak wyżej)
UseCompressedLightmaps=False (Co do tego nie jestem pewien, ale jeśli ustawisz na True prawdopodobnie będziesz mieć więcej FPS)
LevelOfAnisotropy=1 (Możesz ustawić na 0, ale pogorszy ci się grafika)
DetailTexMipBias=0.800000
DefaultTexMipBias=-0.500000
AvoidHitches=True
DescFlags=0
Description=
HighDetailActors=false
Uwagi: Jeśli czujesz, że zbytnio namieszałeś w pliku .ini to po prostu go usuń. Po włączeniu gry na odpalą się defaultowe ustawienia.
Teraz sprawa odnośnie directX. Kliknij Start na pasku zadań -> Uruchom, wpisz dxdiag i daj zakładkę dźwięk. W oknie pojawi Ci się 4stopniowy suwak -> ustaw go na "Standard acceleration". Po tej zmianie wszystkie gry powinny działać nieco lepiej bez zauważalnej straty w jakości dźwięku. Dodatkowo, pojawia się teraz mnie błędów odnośnie dźwięku w różnych grach.
Jest także inny możliwy TWEAK do u2 i ut2k3, ale nie dla wszystkich [dla mnie nie - HunteR :( ]. Jeśli w katalogu Windows\System32 posiadasz plik OPENAL32.DLL to sztuczka będzie u Ciebie działać. Odpalasz plik .ini gry [u2.ini albo ut2003.ini - przyp. HunteR] i szukasz następującej lini:
[ALAudio.ALAudioSubsystem]
Pod nią powinna być taka linijka:
UseDefaultDriver=True
Ustawiasz to na False i teraz powinno działać lepiej, gdyż korzystanie z tego pliku w katalogu systemowym odciąża nieco procka.
Ostania sprawa odnośnie dźwięku - w .ini jest linia
Use3DSound=false
Prawdopodobnie jeśli ustawisz to na True to zyskasz akcelerację dźwiękową w trybie 5.1 , niestety nie sprawdziałem tego [ja też - HunteR :) ]. Jeśli masz zestaw kina domowego podłączony do kompa to testuj śmiało, w razie czego zawsze możesz zmienić ustawienie na poprzednie.
Ostatnia sprawa odnośnie zwiększania wydajności gier - dbaj o to by mieć najnowsze możliwe sterowniki oraz DirectX [dla posiadaczy kart od nVidii najwydajniesze są - przynajmniej dla mnie - detonatory 41.09 przy directX 8.1]. Możesz również poszukać nieco tweak'erów w internecie, podręcić nieznacznie procesor, układ graficzny czy zainstalować przydatny programik [np. Cacheman - czyści RAM i optymalizuje windowsa, przydatny dla kompów z małą ilością RAMu - HunteR]. Życzę Ci powodzenia i miłego grania :)
P.S: Tekst jest zaczerpnięty z forum [ http://ina-community.com/forums/showthread.php?threadid=262048 ] traktującym o Unrealach z posta niejakiego X Psychotron X oraz wzbogaconego o "dźwiękowe" komentarze nieznanego innego forumowicza :) Z przyjemnością przetłumaczył dla was !HunteR!
©2003 by !HunteR! & unreal.pl
|  |
 |  |  |  |
|
 |