 |  |
Recenzja UT3 beta
demo by tom

INFORMACJE: UT3
Data premiery: 16/11/2007 (?)
Wydawca: Midway
Wydawca PL: CDprojekt
Pre-order:
PC,
PS3,
Xbox360
12.10.2007r. wielki dzień
dla każdego fana Unreal Tournament, w końcu Epic
zdecydował się na wypuszczenie długo oczekiwanego dema
UT3. Miałem duże wymagania co do tego dema, jako że nie
byłem zwolennikiem UT2kx oczekiwałem od UT3 powrotu do
korzeni klasyki - UT'99. Czy tak się stało, pozwólcie że
opiszę Wam moje odczucia.
MAIN MENU - konsolowo ?
Po odpaleniu dema i przebrnięciu przez
"reklamy" Intela, Nvidii itp. nadszedł czas na
zarejestrowanie się w systemie
Comrade stworzonego przez
GameSpy(cześć
IGN Entertainment ) - odpowiadający za obsługę
wyszukiwarki, statystyk itp. Po zalogowaniu ukazało się
moim oczom bardzo esteyczne menu.
    
Po przeglądnięciu wszystkich opcji, miałem wrażenie że
włączyłem swojego xbox'a 360. Tyle opcji znajduje się w
grach na konsole, a nie w grach na PC! Ustawienie czułości
myszki możemy konfigurować w skali od 1 do 5(przeskok o
1), co uniemożliwia mi dopasowanie jej pod moje
preferencje... Ustawienie grafiki tak samo - mamy trzy
opcje (Texture Detail/World Detail/V-sync) nowością dla
mnie jest opcja Screen Percentage która odpowiada za
wielkość generowanego obrazu (ustawienie na min. daje
efekt pixel'ozy). Kolejnym zawodem jest wyszukiwarka (server
browser) opcje zawarte w niej ograniczają się do
sortowania(które działają nagannie), wyszukane serwery do
których w większości nie jesteśmy w stanie się połączy.
Pozatym po włączeniu wyszukiwania wyświetla się legenda i
napis w niej Allows keyboard&mouse (screen)
- typowo pod PS3.
Pierwsze spojrzenie
Niestety nie dane nam jest sprawdzenie trybu
Single Player (Campaign), więc odpalamy Instant Action. Po
szybkim przeleceniu przez niewielki wybór opcji zaczynamy
zabawę. Pierwsze wrażenie jak najbardziej pozytywne,
grafika jest ładna i efekty robią wrażenie. Wszystko jest
naprawdę szczegółowo wygenerowane, budynki są ślicznie w
szczególności lubię mapę w stylu daleko wschodnim
DM-ShangriLa.
Dostępne mapy w demie to:
• DM-Heat Ray w tej mapce zdziwiła mnie obecność
maszyn. Mapa utrzymana w klimacie metropolii zdewastowanej
przez wojnę. Znajdziemy na niej stację metra, która jest
zarazem główną areną. Na platformie obok metra, zrzucany
jest Dark Walker, za którego sterami możemy usiąść( niezła
zabawa :)) ). Do dyspozycji mamy tez pobliskie budynki w
których możemy się schować, choć wszystkie power
up'y znajdują się na otwartej przestrzeni to i tak
będziemy używać ścian budynków do kampowania. Świetnym
dodatkiem jest hologram dziewczyny tańczącej, czasem można
się zagapić :) Z dostępnych power
up'ów mamy: Shield Belt, Double Amp(dostępny po zniszczeniu
Dark Walker'a), Armored Helmet, Armor Vest, Invisibility.
    
• DM-ShangriLa zbudowana w azjatyckim stylu,
zapełniona drzewami i pomnikami samurajów z kataną -
niesamowity efekt. Na środku głównej
areny znajdziemy Double Amp, kolejny potężny power up
znajduje się w linii prostej(za drzwiami na górze). Ogromne wrażenie robi otoczenie poza
obszarem dostępnym dla gracza - wodospady i góry dzięki
czemu mapka ma swój unikalny klimat. Z dostępnych power
up'ów mamy: Shield Belt, Double Amp, Armored Helmet, Armor
Vest.
    
• VCTF-Suspense mapa nie prezentuje się jak
myśliwiec Raptor, działko SPMA, pojazd lekko opancerzony
Scorpion, wóz ciężko opancerzony Hellbender i poduszkowiec
Manta. W bazach mamy 3 dostępne bronie: Flak, Link i
Minigun resztę znajdziemy dalej przeszukując mapę.
    
CARNAGE! CARNAGE! CARNAGE!
Po przeglądnięciu mapek czas odpalić prawdziwą zabawę,
czyli potyczkę sieciową. Po wybraniu trybu (padło na DM) i
kilkunastu próbach połączenia się, w końcu udało się
JESTEM na serwerze. Od razu wpadłem w wir walki, akcja
dzieje się szybko i trzeba troszkę żeby się przyzwyczaić.
"Movement" jak najbardziej jest zbalansowany, szybko
poruszamy się po mapie a dzięki dłuższym dodge'om jesteśmy
w stanie efektywnie robić uniki. Dynamika gry jest moim
zdaniem szybsza niż w UT'99, a tym bardziej w porównaniu z UT200x.
Z UT200x został double-jump i wall-jump, za to wywalono
dodge-jump - choć posiadając buty możemy wyskoczyć w
czasie dodge'a bardzo daleko.
Tradycyjnie wybór broni ogranicza się do 9 podstawowych:
• Impact hammer - broń znana z UT'99 i która była
zastąpiona przez Shield gun w UT200x. Tryb Primary pozwala
na rozsadzenie przeciwnika lub hammer jumpa, drugi tryb
jako nowość umożliwia zdjęcie power up'a: Double Amp, Invisibility
i Buty z przeciwnika, a także absorbuje strzały np. Shock
beam.
• Enforcer - kolejny come-back tym razem powszechnie lubiany
pistolet, który zastąpił Assault rifle(UT200x) który był
słaby i praktycznie bezużyteczny. Podstawowy strzał
Enforcer'a zabiera 20hp i jest bardzo celna bronią na
długi i średni dystans, gdy podczas drugi strzał wypuszcza
3 pociski pod rząd za to dłużej się go przeładowuje.
    
• Bio rifle - w UT3 ta broń naprawdę jest
mocna i niezwykle przydatna. Fanatycy pierwszej części
wiedzą że Bio to broń z konieczńości, najwyżej gdy
skończyła się amunicja dla enforcera (by
-HERO-). Tak jak w poprzednich częściach
podstawowy atak polega na wypuszczeniu kulki bio, a
alternatywny atak służy do ulepienia większej kuli i
przyklejenia jej na przeciwniku lub na ścianie, gdzie
pozostaje przez około 10sekund. Kula naprawdę daleko i
szybko lata, co sprawia tę broń bardzo niebezpieczną.
• Shock rifle - moja ulubiona broń z UT'99 i
w UT3 też nie zawodzi. Shock combo jest i może trudniej
zrobić z powodu mniejszej i szybciej latającej kulki, lecz
za to wybuch jest o wiele większy niż w poprzednich
edycjach.
    
• Link gun - znany jako "spawara",
broń prze-okrutnie mocna w UT'99 i bezużyteczna w UT200x.
Nadal możemy linkować bronie, i podobnie jak to miało miejsce w UT2004, mamy
możliwość naprawy/naładowania zaprzyjaźnionych
pojazdów/węzłów (nodes). Pierwszy tryb wypuszcza
niesłychanie szybko zielone kulki, przy czym drugi tryb
aktywuje bardzo silną wiązkę plazmy.
• Stinger minigun - debiutująca broń w
serii UT, bliżej znana z serii Unreal Championshio(Xbox) -
zastępuje minigun. Pierwszy tryb bardzo szybko
wystrzeliwuje malutkie odłamki tarydium
zadające małe obrażenie każde. W drugim trybie
wystrzeliwane są o wiele wolniej większe odłamki, lecz
zadające większe obrażenia i pozwalające przytłoczy swoim
odrzutem przeciwnika do ściany.
 ![Link gun - no i gtowe ;]](http://upcpack.unreal.pl/tom/ut3betademo/bronie/mini3m.jpg)   
• Flak cannon - tryby strzałów
pozostały bez zmian, jedynie co uległo zmianie to szybkość
strzałów i zasięg secondary fire.
• Rocket
Launcher - do znanej każdemu ReLki powrócił tryb
granatów (by wyrzucić granaty trzymaj ALT fire i dwa raz
naciśnij Primary fire), siła ReLki jest pomiędzy tą z
UT'99 a UT200x.
    
• Sniper rifle - kolejny come-back
broni z UT'99 wypartej przez Lightning gun w UT200x. Broń
strzela nabojami, zadającymi sporą ilość obrażeń(70hp).
Szczerze mówiąc obawiałem się że nie będzie wiadomo skąd
padł strzał, na szczęście twórcy pomyśleli o tym problemie
i teraz snajperka zostawia ślad lotu za sobą.
• Redeemer - broń masowego rażenia.
• Longbow - wcześniej znana jako AVRiL, broń
przeciw pojazdom.
    
Do gry także wrócił Feign Death (udawana
śmierć) bardzo przydatna by zmylić przeciwnika i
zaatakować go za pleców. Wszystko jest genialnie
dopracowane, w szczególności wrażenie robią na mnie
bronie. Jeszcze w żadnej grze nie widziałem by broń była
tak szczegółowo wygenerowana, przez co wyglądają
realistycznie.
Podsumowanie
Unreal Tournament 3 jest genialną grą,
choć wypuszczone demo ma wiele małych błędów tj. (brak
możliwości zapisywania bindów, wyszukiwarka serwerów...)
to cała reszta prezentuję się niesamowicie. Unreal Engine
3 jest naprawdę bardzo wydajnym silnikiem i mocno
zoptymalizowanym, dzięki czemu grę można uruchomić na
Geforce 6600 800x600 i mieć ~35fps grając przez Internet.
Balans broni jest genialny, każda broń jest groźna przez
co nie ma sytuacji z UT200x gdy posiadając assault rifle
stawałeś się mięsem armatnim. Wierzę że ludzie z Epic
posłuchają się graczy i dopracują UT3 do najmniejszego
szczegółu. Premiera już za miesiąc, w tym czasie zapraszam
do dyskusji na temat dema gierki na naszym forum:
UT3, pierwsze wrażenia @ forum.unreal.pl
TPIS & TRICKS: UT3 BETA DEMO
Wszystkie pliki do
modyfikacji UT3 demo znajdują się w katalogu:
\Moje dokumenty\My Games\Unreal Tournament 3 Demo\UTGame\Config
I. UTEngine.ini
1. Wyłącza intra wstępne (Nvidia, Intel
itp)
[FullScreenMovie]
#StartupMovies=Copyright_PC
#StartupMovies=EpicLogo
#StartupMovies=MidwayLogo
#StartupMovies=UE3_logo
#StartupMovies=Nvidia_PC
#StartupMovies=Intel_Duo_Logo
#StartupMovies=UT_loadmovie1
2. Wyłączenie mgły
[SystemSettings]
FogVolumes=True daj na False
3. Ograniczenie klatek na sekundę
[Engine.GameEngine]
bSmoothFrameRate=TRUE daj na False
4. Ustawienie przedziału ilości preferowanych klatek na sekundę
których silnik stara się trzymac (zależne od Twojego
sprzętu)
[Engine.GameEngine]
bSmoothFrameRate=TRUE
MinSmoothedFrameRate=60
MaxSmoothedFrameRate=70
bClearAnimSetLinkupCachesOnLoadMap=TRUE
5. Usuwanie rozmazanego ekranu
[SystemSettings]
MotionBlur=FALSE
DepthOfField=FALSE
Bloom=FALSE
ScreenPercentage=100.00000
6. Wyraźna grafika, bez zupełnej kastracji wyglądu (tzw. Legolandu):
[SystemSettings]
StaticDecals=True
DynamicDecals=True
DynamicLights=True
DynamicShadows=True
LightEnvironmentShadows=False
CompositeDynamicLights=True
DirectionalLightmaps=False
MotionBlur=false
DepthOfField=False
Bloom=False
QualityBloom=false
Distortion=False
DropParticleDistortion=True
SpeedTreeLeaves=False
SpeedTreeFronds=False
OnlyStreamInTextures=True
LensFlares=False
FogVolumes=True
FloatingPointRenderTargets=True
Trilinear=True
AllowD3D10=True
EnableHighPolyChars=True
DetailMode=1
ShadowFilterQualityBias=-1
MaxAnisotropy=16
MaxMultisamples=1
7. Zupełna kastracja grafiki(Legoland)
[SystemSettings]
StaticDecals=True
DynamicDecals=True
DynamicLights=False
DynamicShadows=False
LightEnvironmentShadows=False
CompositeDynamicLights=False
DirectionalLightmaps=False
MotionBlur=False
DepthOfField=False
Bloom=True
QualityBloom=False
Distortion=False
DropParticleDistortion=True
SpeedTreeLeaves=False
SpeedTreeFronds=False
OnlyStreamInTextures=True
LensFlares=True
FogVolumes=False
FloatingPointRenderTargets=True
Trilinear=False
OneFrameThreadLag=False
UseVsync=False
UpscaleScreenPercentage=False
Fullscreen=True
AllowD3D10=False
EnableHighPolyChars=False
SkeletalMeshLODBias=0
ParticleLODBias=0
DetailMode=0
ShadowFilterQualityBias=0
MaxAnisotropy=0
MaxMultisamples=0
MinShadowResolution=0
MaxShadowResolution=0
ResX=1024
ResY=768
ScreenPercentage=100.000000
SceneCaptureStreamingMultiplier=1.000000
FoliageDrawRadiusMultiplier=1.000000
ShadowTexelsPerPixel=0.000000
TEXTUREGROUP_World=(MinLODSize=1,MaxLODSize=1,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_WorldNormalMap=(MinLODSize=1,MaxLODSize=1,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_WorldSpecular=(MinLODSize=1,MaxLODSize=1,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Character=(MinLODSize=1,MaxLODSize=384,LODBias=1)
TEXTUREGROUP_CharacterNormalMap=(MinLODSize=1,MaxLODSize=384,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_CharacterSpecular=(MinLODSize=1,MaxLODSize=256,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Weapon=(MinLODSize=1,MaxLODSize=256,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_WeaponNormalMap=(MinLODSize=1,MaxLODSize=1,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_WeaponSpecular=(MinLODSize=1,MaxLODSize=1,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Vehicle=(MinLODSize=1,MaxLODSize=256,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_VehicleNormalMap=(MinLODSize=1,MaxLODSize=256,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_VehicleSpecular=(MinLODSize=1,MaxLODSize=256,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Effects=(MinLODSize=1,MaxLODSize=256,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Skybox=(MinLODSize=1,MaxLODSize=1,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_UI=(MinLODSize=1024,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_LightAndShadowMap=(MinLODSize=1,MaxLODSize=1,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_RenderTarget=(MinLODSize=1,MaxLODSize=512,LODBias=0)
8. Opisy innych ustawień
[Engine.Engine]
StaticDecals=False ; wyłącza dekale
DynamicDecals=False ; dynamiczne dekale
DynamicLights=False ; wyłącza dynamiczne oświetlenie
DynamicShadows=False ; dynamiczne cienie (poprawia
wydajność)
LightEnvironmentShadows=False ; cienie otoczenia np .drzew
OnlyStreamInTextures=True ; przyspiesza działanie
LensFlares=False ; wyłącza efekt słońca
FogVolumes=False ; usuwa mgłe
II. UTGame.ini
1. Strzał ze środka ekranu
[UTGame.UTEntryPlayerController]
bCenteredWeaponFire=TRUE
[UTGame.UTPlayerController]
bCenteredWeaponFire=TRUE
2. Wyłączenie trzęsienie broni
[UTGame.UTPawn]
Bob=0.0
bWeaponBob=FALSE
3. Landing shake (wstrząs przy lądowaniu)
[UTGame.UTPlayerController]
bLandingShake=false
4. DeathMessages (informacje o śmierciach)
[UTGame.UTDeathMessage] && [UTGame.UTTeamDeathMessage] <--
w obu
z bNoConsoleDeathMessages=true na bNoConsoleDeathMessages=false
III. UTInput.ini
1. Wyłączenie akceleracji w grze
[UTGame.UTConsolePlayerInput]
bViewAccelerationEnabled=FALSE
IV. Windows XP x64 & Windows Server
2003 FIX
UT3Demo-XP64-2K3.zip (9,46mb)
V. Kernel32.dll Offest 00012a5b FIX (przy starcie
gry)
W pliku \Moje dokumenty\My Games\Unreal Tournament
3 Demo\UTGame\Config\UTEngine.ini edytuj
[Engine.ISVHacks]
bInitializeShadersOnDemand=False NA True
Czasem pomaga odinstalowanie programu anti-wirusowego.
VI. GEFORCE 6&7 FIX
W pliku \Moje dokumenty\My Games\Unreal Tournament
3 Demo\UTGame\Config\UTEngine.ini edytuj
[Engine.ISVHacks]
UseMinimalNVIDIADriverShaderOptimization=False NA
True
15/10/2007 by
tom
|  |