Locust, czyli horda Szarańczy. Nie wiadomo kim dokładnie są ani skąd się wzięli. Jedyne co zdaję się być pewne, to ich zamiar odnalezienia i uśmiercenia każdego mężczyzny, kobiety, dziecka...
Większość uczonych głosi pogląd, że Locust stanowią zmutowaną odmianę rodowitej fauny Sery. Mniejszość postrzega ich jako obcych. Dla większości żołnierzy COG, przybyli prosto z otchłani piekieł.
Wiadome jest, że żyją pod ziemią. Niemożliwe jest jednak ustalenie jak i gdzie dokładnie żyją, gdyż system kanałów i jaskiń pod powierzchnią planety zdaje się być nieskończenie rozbudowany.
Skutkiem zamieszkiwania przez nich w wiecznej ciemności jest ich wrażliwość na światło. Pod tym, jednym z niewielu, względem ludzie mają przewagę.
Wszelkie próby negocjacji z Locust zwiodły. Na przyjazne gesty i prośby o zawieszenie broni zawsze odpowiadano niesłychaną przemocą.
Locust są niczym armia Boga, wysłana przeciw ludziom jako kara za ich grzechy, ku ich opamiętaniu. Objawiając się niespodziewanie ludzkości w Dniu Wystąpienia, przerwali trwające od lat wojny między narodami Sery i zmusili je do sprzymierzonej walki. Byćmoże nastał dla ludzkości czas Apokalipsy, zaś aby doznać zbawienia trzeba ocalić swe życie...
Drone
Twardoskóre typy wzrostem i wagą przewyższające dobrze zbudowanego mężczyznę. Zaleca się używanie przeciw nim strzelby z bliskiej odległości. Stanowią podstawę oddziałów zbrojnych wroga, jednak nie można ich określić jako typowe "mięso armatnie".
Wbrew pogłoskom o "bezmózgiej hordzie", potrafią skutecznie działać grupowo, zastawiać zasadzki, skradać się, chować, są też dobrymi strzelcami, często wyborowymi. Bezwzględnie wykonują otrzymane rozkazy, nie wahając się i nie bacząc na niebezpieczeństwo. Nigdy nie stwierdzono u nich straty morale. Są bezwględne i nieustępliwe. Potrafią poświęcić się całymi setkami, aby ostatecznie dopaść i zabić choćby jegnego żołnierza COG.
Stosują czasem formację specjalną, tworząc grupy obsługujące działko Troika. Z takim wsparciem są szczególnie niebezpieczne.
Theron Guard
To oficerowie dowodzący Drone'ami. Naturalnie stanowią większe wyzwanie, jako bardziej odporni i inteligentni. Zdolni są do stosowania bardziej zaawansowanych taktyk podczas walki. Niezależnie od sytuacji mogą stanowić duże zagrożenie.
Boomer
Więksi i jeszcze bardziej muskularnie zbudowani przedstawiciele tego samego gatunku co Drone. Przeważnie wyposażeni są w broń o znacznej sile rażenia, lecz także ich siła fizyczna budzi respekt i powoduje niepokój. Oczywiście są bardziej odporni na wszelkie próby zrobienia im krzywdy ;)
Corpser
Prawdziwa bestia z piekła rodem. Potężna, niesłychanie silna i niebezpieczna. Locust używają ich do drążenia podziemnych tuneli, dzięki czemu mniejsze jednostki mogą przemieszczać się niewykryte. Tunele umożliwiają także przeprowadzanie nagłych ataków na tyłach sił COG.
Jacinto Plateau jest jedynym miejscem niedostępnym dla nich, gdyż położone jest na litej granitowej skale.
Brumak
Mierzące dwanaście metrów dziesięciotonowe bydle. Budził respekt już od pierwszego trailera gry.
Genetyczna analiza wskazuje, że istoty te zostały wyhodowane z mniejszych małp, rodowicie zamieszkujących planetę. Posiadają nadzwyczajnie grubą skórę. Zabójcze na krótki dystans. Na ich ciele zamontowano potężne systemy bojowe, włączając w to działka przymocowane do ramion oraz wyrzutnię rakiet zainstalowaną na grzbiecie.
W ostatnich dniach przed premierą poddano pod wątpliwość jego obecność w grze, mimo, że jego model gotowy był od dawna. Ostatecznie jest obecny w grze, lecz w wersji sklepowej gry nie będziemy mieli możliwości stoczenia z nim walki. Byćmoże będzie to możliwe w jakimś dodatku.
Berserker
Choć brak wyraźnego podobieństwa fizycznego, analiza genów sugeruje, że są to samice tego samego gatunku co Drone'y. Przekraczając 4 metry wzrostu, są trzykrotnie cięższe od samców.
Uchodzą za ślepe. W istocie, wykrywają obecność przeciwników wyczuwając woń i wibracje. Pozornie powolne, lecz zdolne wytworzenia pędu pozwalającego im na przebijanie się przez ściany. Za pomocą swoich potężnych pięści mogą zwrównać z ziemią dobrze opancerzonego żołnierza COG zaledwie pojedyńczym ciosem. Przeważnie są bardzo rozjuszone i stąd ich nazwa.
Wretch
Najmniejsi członkowie hordy Locust są rozmiarów człowieka. Zdolne są do wspinania się po niemal każdej powierzchni, niczym owady. Potrafią być bardzo niebezpieczne, zwłaszcza dla nieuważnych żołnierzy.
Reaver
Latająca bestia na usługach sił Locust. Może transportować na swoim grzbiecie do dwóch 'jeźdźców', przeważnie w postaci Drone.
(c) Charon & unreal.pl, 08.11.2006