 |
 | eXpL@S!V_;P |  |
 |  |  |  |
 |  |
Witam na początek powiedz nam kim jesteś czym się zajmujesz itd.
Mam 22 lata i mieszkam w Warszawie. Z wykształcenia jestem technikiem ekonomistą
o specjalności bankowość (ze szkoły średniej) oraz inżynierem ds. sieci
komputerowych. Obecnie dostałem się studia magisterskie w Polsko-Japońskiej
Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie (zresztą w tejże szkole robiłem
inżyniera). Pracuję w firmie NCR Polska (co to takiego? -> www.ncr.com)
jako administrator/webmaster. W wolnych chwilach zajmuje się szeroko rozumianą
rozrywka ;).
Dlaczego eXpL@S!V_;P?
Huh, trudne pytanie. Historia mojego nicka sięga czasów szkoły średniej.
Jest bardzo długa i nie sadze aby była warta opowiadania. Zdradzę jedynie, iż
moim pierwszym nickiem był "LOSIV", a z powodu mojej dość
"wybuchowej" natury - jestem strasznie impulsywny - doszedł do niego
przedrostek "exp" ;).
Jak zaczęła się twoja przygoda z gra Unreal Tournamnet?
Zaczęło się wszystko bardzo dawno temu, kiedy to przyjaciel, beta tester UT,
przysłał mi płytę Unreal Tournament (wtedy jeszcze tylko single mode). Może
to dziwne ale przyznam się, że w pierwszą cześć Unreala grałem w sumie może
z 15 minut (nic nadzwyczajnego w niej nie zauważyłem) i dużo wody upłynęło
zanim z nudów i ciekawości zainstalowałem UT. Gra powaliła mnie na kolana dynamiką/klamkami/mapami
i błyskawicznie przesiadłem się z wytworu firmy ID na Tournament'a.
Co najbardziej lubisz w UT a co chciałbyś zmienić?
Zmieniłbym zdecydowanie engine sieciowy. W idei gry nic nie brakuje, jedyna
rzecz jaka mi przeszkadza to nie zawsze wymarzone warunki gry (ping, PL). Mapy w
UT są naprawrde doskonale i nie można im nic zarzucić. Autorzy postarali się
abyśmy mieli w czym wybierać. Najbardziej w UT pociągają mnie: dynamika,
klimat, różnorodność broni oraz właśnie mapy. Poza tym mamy do wyboru mnóstwo
trybów (as, ctf etc), więc jeśli standardowy DM nas nie zadawala - mamy do
wyboru kilka innych trybów. Bez żadnych wątpliwości stwierdzam, iż nie
zmieniłbym nic poza enginem multiplayer.
Na jakim sprzęcie grasz?
Pentium III@1300EB, ASUS CUSL2, 320MB RAM PC133, Riva TNT 16MB(v3400), SB Live!
Platinum, CTX 17" trinitron, mysz A4tech (2 wheel'e, 3 button'y). Procka/hdd/chasis
w sumie chłodzi 7 śmigieł ( z czego jedno na 220 V lol ;), a największy zysk
z tego całego interesu to to, że w zimie nie muszę włączać ogrzewania w
pomieszczeniu, w którym stoi komp ;).
Jakie jest twoje łącze z Internetem?
Aktualnie moim providerem jest telewizja kablowa. Prędkość łącza to
2048/512 Kbps. Korzystam z modemu kablowego SurfBoard 3100 w standardzie DOCSIS.
Ogólnie z łącza jestem zadowolony - jest bardzo podchodzące do gry, jednakże
ustępuje xDSL'owi jeśli chodzi o pinga do naszych zachodnich przyjaciół.
Jesteś w jakimś klanie ( jeśli tak to w jakim )?
Obecnie nalezę do klanu [SoF]. Wcześniej grałem tylko dla -=[KGB]=- w UK
utassault league, lecz z powodu chwilowej awarii providera (łącze na zachód
całkiem zdechło), postanowiłem pograć na naszych polskich serwerach. Tak
zaczęła się moja historia z polskimi klanami UT. Po krótkim, lecz miło
wspominanym pobycie w [US] zdecydowałem się wstąpić w szeregi [SoF] i tak
zostało do teraz. Gra mi się tu świetnie i jeśli nic się nie zmieni klanu
zmieniać nie będę ;).
Jaka jest twoja ulubiona mapa i dlaczego?
Nie mam ulubionej mapy. Dlaczego? hmm... trudno jednoznacznie określić... jest
wiele zmyślnych i ciekawych map na których lubię grać. Niektóre z nich to
Morpheus, Liandri, Curse... lecz naprawdę jest ich dużo dużo więcej.
Jaka jest twoja ulubiona broń i dlaczego?
Analogicznie - nie ma konkretnej broni, którą zawsze i wszędzie preferuje.
Moja "ulubiona" broń zmienia się w zależności od
mapy/miejsca/broni i umiejętności przeciwnika. Mogę jednak zdecydowanie
powiedzieć, że lubię unicestwiać z Shocka/Plasmy/Sniperki. Shock świetnie
nadaje się do "polowania" na przeciwnika. Bardzo wielu graczy robi
ruchy przewidywalne i nie trudno jest takich z Shocka ustrzelić. Ma on poza tym
chyba największą siłę rażenia przy użyciu 'combo' (poza redeemerem of koz).
Lubię też pospawać z Plasmy, gdyż przy używaniu dodge trudno mnie trafić z
bliskiego dystansu, a krótka seria alternate prosto w oko błyskawicznie
sprowadza ofiarę na parter ;). Jeśli gram na otwartych przestrzeniach pcha mi
się ręce Sniperka... lubię słyszeć w głośnikach "head shot".
Najrzadziej chyba używam Rippera.
Jaki jest twój ulubiony tryb i dlaczego?
Najbardziej lubię grać ASSAULT/CTF/TDM i właśnie w te tryby najczęściej
gram. Dlaczego? Dlatego, że gra w UT w teamie zyskuje nowy wymiar. Imponująco brzmią
w słuchawkach krzyki i przekleństwa, gdy partner z teamu, z którym rozmawiam
prze mikrofon dostarczył komu fraga :). Grając sam polegasz tylko na sobie, grając
w teamie musisz zaufać partnerom - to rodzi swoistą wieź między graczami i
pewnego rodzaju respekt (tudzież nienawiść). Poza tym w teamie dochodzi, że
tak powiem, element taktyczno-strategiczny (AS czy CTF), podziały na role. Lubię
te tryby najbardziej gdyż preferuję grę właśnie w teamie.
TDM czy 1 on 1?
Zdecydowanie TDM. Najchętniej w małych teamach (2vs2). Wymaga to kooperacji i
większej orientacji. Gdy grasz 1 on 1 masz pewność, że nikt nie zaparkuje ci
rakiety w przysłowiowych "czterech literach"... przy 2vs2 gwarancji
takiej nie masz. Tak jak już wspominałem przy TDM dochodzi element, którego
próżno szukać w 1 on 1 - Teamplay.
Jak często grasz w UT?
Oj strasznie często. Jeśli tylko mam wolny wieczór gram od ok 23 do rana. Oczywiście
Nie zawsze mam ku temu sposobności, ale właśnie o tej porze można się na
mnie natknąć całkiem często. Praktycznie nie ma dnia bez chociaż godzinnej
partyjki ;).
Czy uważasz się za słabego czy dobrego gracza i jakie są twoje mocne i słabe
strony?
Nie chciałbym sam siebie oceniać... powiem tak: łatwo skóry nie zwykłem
oddawać. Moją największą wadą jest ambicja i strach przed przegraną. Niektórzy
nazwali by to zaletami (przynajmniej ambicję), lecz powoduje to jedynie stres
przy poważnych pojedynkach i obniża moje zdolności. A mocne strony... hmm... sadzę,
jak zresztą niektórzy zwykli mi to powtarzać: "zajadłość".
Jestem strasznie zajadłym zawodnikiem i czym gorszy wynik uzyskuje - tym lepiej
i bardziej zajadle atakuje =).
Jakie wskazówki dla początkujących ?
"Grajcie dużo dueli z lepszymi od siebie."
Co myślisz o polskim świecie UT?
Sadzę przybrałby inną postać, gdybyśmy mieli bardziej komfortowe warunki. W
dzień przez modem 56K (zresztą przez część stałych łączy także) nie
sposób pograć, każdej rozgrywce towarzyszy lag/pl - co powoduje napięcia i
przenosi agresję poza grę. Tak jak wszędzie spotkać można barana, zajmującego
się wyłącznie rzucaniem mięsem, jak też bardzo miłych ludzi. Dzięki UT
poznałem wielu obecnych znajomych i ciągle ich poznaje. Mam nadzieję jednak,
iż z czasem gra traktowana będzie wyłącznie jako rozgrywka i źródło
"pozytywnej" rywalizacji - jak na razie tak nie jest.
Gdyby możliwa była praca profesjonalnego gracza, to chciałby nim być i żyć
z tego ?
Jeśli tylko dałoby się z tego żyć, odpowiedź brzmi: "oczywiście!".
Kto nie chciałby, aby płacono mu za wykonywanie swojego hobby? :)
Jakie są twoje plany na przyszłość ?
Skończę magistra, spełnię kilka swoich marzeń, wyszumię się, być może założę
rodzinkę, ale... ciągle jako "zajadły gracz UT" i nie inaczej
:).
Grasz w inne rodzaje gier ( może jaka wyścigówka czy RTS ) ?
Bardzo rzadko. Zdarzy się, że pogram właśnie w RTS'a albo np. Colina 2 ale naprawdę
sporadycznie.
Masz jakieś inne hobby poza UT?
Oczywiście. Mam ich nawet kilka: Sport, Muzyka, Kobiety =) (może nawet
powinienem napisać to w odwrotnej kolejności ;) oraz szeroko pojęte
"bezpieczeństwo sieci". To ostatnie stało się nawet przedmiotem
moich studiów.
Ile czasu dziennie spędzasz przed monitorem ?
Obawiam się że dużo za wiele. Komputer chodzi 24/7 i przynajmniej pare/parenacie
godzin dziennie mu towarzysze.
Co robisz na komputerze poza gra w UT?
Pracuję, słucham muzyki, oglądam filmy etc. Komputer jest zarówno moim narzędziem
pracy jak i częściowo rozrywki. Nie mam jednak czasu na grywanie w co jeszcze
poza UT.
Jak oceniasz strone www.unreal.pl
???
Bardzo pozytywnie. Postrzegam go jako serwis, który stanowić może w przyszłości
stały element w polskim środowisku Unreal'a. Czeka go jeszcze dużo zmian ale
zapowiada się naprawdę interesująco. Congrats dla Dark One - pierwsze co
rzuciło mi się w oczy to estetyczna i staranna oprawa graficzna.
Wywiad przeprowadzony dnia 02.08.2001
|  |
 |  |  |  |
|
 |