 |
 | Happy New Year!!!!! |  | 13:32 @ 01/01/2023   |
 | pińcet milionów |  | 22:46 @ 23/12/2022   |
 | Epic Games ma wyjebane na Unreal Tournament |  | 21:07 @ 17/12/2022   |
 |  |  |  |
 |  | Dokładnie tak jest.
Wszystkim korpo, które istnieją na tej planecie zależy
jedynie na kasie. Nie dziwi zatem fakt, że ułamek promila
ich dochodów, który pewnie wydają na SZTROM dla master
serwerów starych gier, jak nasz Unreal Tournament, nie
zgadza się w ich rocznym bilansie
Jak wiadomo... serwery Unreal Tournament od zawsze
utrzymują sami gracze, a nie EPIC GAMES. Poprawki do gry od
paru ładnych lat rónież dostarcza społeczność graczy.
Dziwi zatem ten krok potentata, bo tak naprawdę nie ponosi
żadnych kosztów utrzymania UT.
Niestety nadszedł ten dzień, gdzie serwer postawiony przez
Ciebie graczu w Polsce oraz przez Sinä (Ciebie) gdzieś W
Finlandii nie wyszuka gracz w Hiszpanii.
24 stycznia 2023 nastąpi śmierć master serwerów Epica. Zatem
nikt już, instalując tą grę, nie zobaczy serwerów w sieci.
Ta decyzja dziwi, bo tak naprawdę - koszt utrzymania tej
usługi jest naprawdę znikomy, ale cóż - słupki w excelu
muszą się zgadzać...
Piter Komentarze (21)
|  |
 |  |  |  |
 | Słów kilka o UT99.org... |  | 10:29 @ 03/02/2022   |
 |  |  |  |
 |  | UT99.org,
jedno z najbardziej aktywnych zagranicznych for poświęconych
pierwszemu UT, nie po raz pierwszy pozytywnie nas zaskoczyło
napływem nowych map do kochanego klasyka. Na przestrzeni
ostatnich lat miał miejsce szereg konkursów, które
zaowocowały wysypem naprawdę świetnego mappażu, a ponadto
ukazało się sporo innej zawartości, o której warto
wspomnieć. Rozdzielę to podsumowanie na kilka niusów /
miniartykułów, bo naprawdę się podziało.
Dzisiejszy nius będzie właśnie poświęcony konkursom.
Najstarszy, jaki udało mi się ustalić, miał miejsce w 2012,
na święta, i w rezultacie tego konkursu otrzymaliśmy 12
wysokiej jakości map takich autorów jak FraGnBraG,
GEx (obecnie UnrealGecko), papercoffee
czy Swanky. Całość jest do pobrania w dwóch
woluminach, zarchiwizowana na InternetArchive, na starej
wersji bloga Dr. Flaya.
Kolejny konkurs miał miejsce rok później, a jego głównym
wymogiem było tempo wykonania dzieła - mapperzy mieli
zaledwie 48 godzin na wykonanie od zera całej mapy. Tym
razem map było o połowę mniej. Całość do pobrania z UnrealArchive.org - nowego, znakomitego
serwisu, o którym później. Autorzy nowej zawartości to
GenMoKai, Feralidragon, Memsys i
DeathoX 8.
W roku 2014, mapperzy musieli zacisnąć pasa w inny sposób -
pliki .unr nie mogły przekroczyć 512 kb. Tym razem,
kreatywność dopisała znacznie bardziej w kwestii ilości
prac, bowiem zestaw zawiera ich ponad 40. Po raz kolejny
pojawiły się prace FraGnBraG i innych stałych
bywalców.
W 2015 miał miejsce kolejny twist. Należało skupić się
przede wszystkim na opracowaniu atrakcyjnego podłoża.
Terrain Mapping Contest Pack zawierał jednak bardzo niewiele
prac. Tylko cztery, autorstwa Gustavo,
PrinceFunky, Swanky i KingJosh.
Kolejny rok przyniósł kolejną zmianę. Tym razem mapy miały w
całości mieścić się w wymiarach 3072 jednostek miary
UnrealEd (we wszystkich trzech wymiarach). Efekt? 16 prac.
Dla odmiany w 2017 postawiono na... chaos. Dosłownie i w
przenośni, albowiem zalecane było użycie dekoracji i
estetyki z moda ChaosUT, ale bez korzystania z broni moda.
Efekt również robi wrażenie.
W 2018 miał miejsce kolejny konkurs, "Awesome Mapping
Contest". Tutaj zasad było niewiele, tylko tyle, że rozmiar
mapy należało ograniczyć do 75 MB, załączyć konkursową
odznakę, dodać obsługę botów... itd. Grunt, byle mapa była
świetna... i trzeba przyznać, że mapperzy dopisali po raz
kolejny.
Z kolei w 2019 miał miejsce specjalny konkurs na dwudziestą
rocznicę UT. Po raz kolejny nie było żadnych szczególnych
zasad (jak dojdziemy do 2021 roku, zrozumiecie moje
zdziwienie), tyle tylko, żeby była obsługa botów, załączone
wszystkie niestandardowe paczki (albo mylevel) i odznaka
konkursowa w widocznym miejscu. Paczka konkursowa ukazała
się w dwóch wersjach, z mapami bonusowymi i bez. Na liście
plików link do pełnej wersji.
Na przełomie 2019 i 2020 trwał kolejny konkurs, tym razem
organizowany nie przez serwis UT99.org, ale przez jednego ze
stałych bywalców. EvilGrins, bo o nim mowa, dał się
poznać mnogością przeróbek map i skinów, które wydaje do tej
pory, nieustannie, a chaos jaki panuje na jego screenshotach
jest niepowtarzalny. Nic więc dziwnego, że jego konkurs
polegał bardziej na zrobieniu żartu, niż na poważnym
maporobieniu... i efekty, cóż, widać. Ten komediowy efekt
także znajduje się na liście na końcu tego newsa.
I tak oto dochodzimy do dopiero co minionego roku 2021.
Konkurs oficjalnie nie miał zasad. Tylko zdroworozsądkowe
rzeczy, z cyklu: prefix, odznaka, obsługa botów i customowa
zawartość miała trafić do archiwum z mapą. Z jakiegoś
względu ten element "bez zasad (no rules)" był bardzo
promowany, a przecież przynajmniej dwukrotnie (nie bardzo
mogę ustalić, co było ograniczeniem w 2012) już żadnych
ograniczeń nie było. Ta moja prywatna zagwozdka nie ma
znaczenia - liczy się efekt, a ten naprawdę robi wrażenie.
Po raz drugi archiwum z map packiem zostało podzielone na
dwa woluminy i 19 map (no, właściwie 18, bo jedna w dwóch
wariantach) trafiło do zestawu.
Ponieważ UnrealArchive.org przewija się na liście
pobierania poniżej, sądzę, że warto wspomnieć o tej
względnie świeżej inicjatywie Shrimpa. Powołana do
istnienia w 2019, strona ta stanowi próbę zebrania i
skatalogowania zawartości do Unreal, Unreal II, Unreal
Tournament i Unreal Tournament 2004. Być może z czasem
rozszerzy się to na przykład także na UT3 i UT4, ale póki
co, już na tym etapie, archiwum robi ogromne wrażenie. Można
szukać alfabetycznie, pod kątem typu zawartości,
obsługiwanego trybu gry, autora, zaś przy mapach mamy listę
wymaganych plików, z zaznaczeniem, których w danym archiwum
brakuje. Zwłaszcza rodzimych maporobów gorąco zachęcam do
nadsyłania swoich starych prac do tego archiwum, zwłaszcza
że wiele stron, takich jak unrealed.vel.pl po prostu
przestało działać. UnrealArchive nieustannie się rozwija,
więc warto wykorzystać tę okazję do przypomnienia graczom,
co powstało nad Wisłą.
Pliki:
WielkiTygrys Komentarze (5)
|  |
 |  |  |  |
 | LP W00dnik 2021 #31 |  | 11:14 @ 04/09/2021   |
 | Urodzinki |  | 8:52 @ 24/04/2021   |
 | Nius dla Faziego |  | 11:41 @ 09/11/2019   |
 | Paragon zmarł, ale projekty zostały |  | 19:12 @ 05/01/2019   |
 | Epic Games Store kusi twórców. |  | 7:21 @ 14/12/2018   |
 |  |  |  |
 |  | Epic Games Store dopiero co otworzył swoje drzwi, a już
przyciąga twórców niczym magnes. I ma bardzo mocną kartę
przetargową. Polityka firmy zakłada, że spora część zysku
trafiać będzie właśnie do twórców, którzy zdecydują się
na umieszczenie swoich gier w tym sklepie.
Kolejny sklep z grami na komputery PC to w sumie żadna
niespodzianka. Wielu dystrybutorów stawia na własne
rozwiązania i Steam nie jest już monopolistą na tym
rynku. Origin od EA, Uplay od Ubisoft, Bethesda.net,
czy Blizzard Shop przyciągają graczy udostępniając
pozycje na wyłączność — przynajmniej jeśli chodzi o
granie na PC. Do tego grona dołączył kilka dni temu Epic
Games z autorskim sklepem, który już od wejścia
skutecznie kusi twórców.
Część twórców gier zdecydowała się na opuszczenie Steam i
udostępnienie swoich obecnych lub nadchodzących tytułów
wyłącznie na platformie Epic Games. To tu otrzymają 88%
udziału z dochodu za sprzedaż swoich gier. Epic Games
otrzyma 12% na pokrycie kosztów obsługi sklepu i jako
dodatkowy zysk.
Gdzie jest haczyk? Czy te 88% udziału z dochodu to
stawka promocyjna na zachętę?
Nie ma żadnego haczyka! 88% udziału z dochodu dla twórców
gier to stawka stała. Nasze 12% pokryje koszty obsługi
sklepu i zapewni nam zysk.
Moja gra jest oparta na silniku Unreal. Dlaczego mam
ją sprzedawać właśnie w sklepie Epic Games?
Z powodu łatwości publikacji na każdej platformie, a
także dlatego, że twórcy gier opartych na silniku Unreal,
które zostaną sprzedane w naszym sklepie, nie muszą
płacić za wykorzystanie silnika. To znaczy, że jeżeli
używasz standardowej darmowej licencji z opłatą w
wysokości 5%, nie musisz płacić opłaty licencyjnej od
sprzedaży w sklepie Epic Games. Przy sprzedaży za
pośrednictwem innych sklepów koszty opłat licencyjnych
pozostają na niezmienionym poziomie 5%.
Źródło: https://antyweb.pl/epic-games-store-kusi-
tworcow/
Piter Komentarze (2)
|  |
 |  |  |  |
 | Fortnite wykańcza Unreal Tournament |  | 16:20 @ 05/12/2018   |
|
 |