
"The humans of Sera built a glorious civilization
but humans were not destined to create...
they inevitably did what they do best - destroy.
But this was nothing compared to a new threat
from below... an enemy that will force humanity
to take their last inevitable steps... toward extinction."
|
Gears Of War jest pierwszą grą na silniku Unreal Engine 3.0, która trafiła na sklepowe półki. Zaprojektowana przez Cliffa Bleszinskiego, zrealizowana przez zaledwie 25 osobowy zespół fachowców (fenomen w dzisiejszych czasach!), zapowiadana była jako gra akcji TPP w najlepszym wydaniu, z elementami taktycznej strzelanki i survival horroru. Celem Epic Games było stworzenie dla konsoli XBox360 takiej ikony, jaką dla pierwszego XBox'a była gra Halo.
Premiera światowa miała miejsce 7 listopada 2006 roku, objęła jednak tylko Amerykę Północną. Premierę europejską wyznaczono na 17 listopada. Wydawcą gry w Polsce jest firma CD Projekt.
Tytuł ten, można by rzec, skazany był na sukces. W przedsprzedaży uzyskał wynik gorszy jedynie od Halo2 - konsolowego hitu wrzechczasów. Jednak w odróżnieniu od Halo2, Gears Of War nie jest sequelem gry, która wcześniej osiągnęła sukces, jest tytułem zupełnie nowym, pozbawionym zaplecza fanów poprzedniej części. Fakt ten niejako zwiększa realny sukces marketingowy.
Tuż po amerykańskiej premierze, największe serwisy o grach obsypały Gears Of War najwyższymi notami. Średnia ocen oscyluje wokół 9.5/10, co jest wynikiem wręcz doskonałym.
Gra, skupiająca się wokół scenariusza dla jednego gracza, wprowadza swoich odbiorców do niebezpiecznego i zniszczonego wojnami świata planety Sera. Jednak wojna, w której będzie nam dane wziąć udział, nie została rozpoczęta przez ludzi. Nieoczekiwanie nowy wróg zaatakował spod powierzchni planety, a stawką jest przetrwanie ludzkości.
W Gears Of War gracz wciela się w postać Marcusa Fenixa, odbywającego karę więzienia weterana, któremu dano drugą szansę. Głównego bohatera widzieć będziemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Nie będziemy w swoich działaniach osamotnieni, gdyż Fenix wchodzi w skład oddziału, którego członkowie nie raz uratują nam skórę. Kluczowym elementem gry ma być zakładanie i usuwanie osłony ognia, co zapewni pewne elementy taktyki, i jednocześnie ma być niezbędne do ukończenia wątku fabularnego. Na rozwiązaniu tym opierać się ma także tryb multiplayer.
Gra została zaprojektowana z myślą o konsoli XBox 360, co miało decydujący wpływ na wiele rozwiązań. Gears Of War odrzuca formułę gry o stopniu rozbudowania przerastającym przeciętnego gracza, ściśle trzymając się podstawowych założeń i skupiając się wokół spraw najistotniejszych. Nie znaczy to jednak, że gra jest łatwa, co wytykali na długo przed jej premierą sceptycy.
Trudność gry zależna ma być od wybranego stopnia trudności. Rozgrywanie scenariusza w trybie co-operative przez dwóch graczy wcale nie gwarantuje rychłego i łatwego ukończenia gry. Ponadto dostępny będzie tryb multiplayer, gdzie zasadniczym trybem rozgrywki pozostanie 'War Zone' - tryb potyczki między dwiema czterosobowymi drużynami, któremu najbliżej do trybu Last Man Standing, znanego z Unreal Tournament.
Otrzymujemy intensywną grę, bardzo miodną, konkretną i atrakcyjną, osadzoną w fascynującym, nieznanym dotąd, wyniszczonym wojnami, świecie; grę apetyczną, tymbardziej, że podaną na złotej tacy - tacy zdumiewającej oprawy audiowizualnej, w którą ubrana została intrygująca fabuła.
Pozwolę sobie zacytować recenzenta z seriwsu IGN: "Gears Of War należy do gier tego specyficznego typu, które pozwalają ci poczuć się znowu jak dzieciak - mały sadystyczny drań mający obsesję na punkcie rozlanej krwi i pił mechanicznych". Miałem nadzieję, że ta gra będzie właśnie taka, dająca 100% radochy, sprawiająca, że będziemy się przy niej bawić jak dzieciaki.
Przez wiele miesięcy śledzenia przedpremierowych nowinek i kolejnych trailerów, gra ta stała się dla mnie pewnym łącznikiem z minioną epoką gier klasycznych, oryginalnych i czarujących, a przede wszystkim - tworzonych przez entuzjastów, a nie krawaciarzy od marketingu. Mimo, że ta epoka minęła wiele lat temu, życzę Cliffowi Bleszinskiemu, aby Gears Of War znalazło swoje miejsce w historii gier pośród takich właśnie klasyków.
Wszystkim Wam zaś, i sobie również, życzę, abyśmy możliwie najszybciej mogli dorwać tę grę w swoje ręce :)
(c) Charon & unreal.pl, 05-09.11.2006